قائم‌مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد:سالانه بیش از ۲۰ هزار نفر از هموطنان در سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و چندین برابر این آمار نیز در این حوادث دچار معلولیت می‌شوند.

به گزارش مرور نیوز، محمدعلی کوزه گر قائم‌مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری جشنواره مسئولیت اجتماعی که امروز برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارها، سالانه بیش از ۲۰ هزار نفر از هموطنان در سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و چندین برابر این آمار نیز در این حوادث دچار معلولیت می‌شوند.

 وی تاکید کرد: کشته ها و تلفات ناشی از حوادث رانندگی، دستاورد خودروسازان داخلی است و بسیاری از افراد نیز در حوادث فوق دچار انواع معلولیت شده و با مشکلات بسیاری روبرو می‌شوند.

قائم‌مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: جشنواره مسئولیت اجتماعی، برای ترویج فرهنگ احساس تکلیف هموطنان نسبت به یکدیگر در پایان سال جاری برگزار می‌شود و نشست خبری امروز در واقع شروع این جشنواره است.

کوزه گر خاطرنشان کرد: نشان مسئولیت اجتماعی در زمان برگزاری جشنواره، به سازمان‌ها و نهادهایی اعطا خواهد شد که فعالیت موثری در این حوزه ارائه کنند.

وی تصریح کرد: تشخیص اینکه نشان مسئولیت اجتماعی به کدام یک از مجموعه ها تعلق خواهد گرفت، توسط کمیته های علمی مورد ارزیابی و بازنگری قرار می‌گیرد.

قائم‌ مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: بر اساس تعریف مسئولیت اجتماعی، برخی از موارد به صورت وظایف درون سازمانی و همچنین بعضی از آنها به صورت خدمات برون سازمانی تعریف شده‌اند.