استاندار تهران گفت: باتوجه به پایان عملیات آواربرداری در قصرشیرین از امروز روند بازسازی و ساخت منازل روستاییان آغاز شده است.

 به گزارش مرور نیوز، محمدحسین مقیمی استاندار تهران ضمن بازدید از منازل تخریب شده قصرشیرین کرمانشاه درباره ساخت منازل مسکونی برای زلزله‌زدگان این شهرستان، اظهار کرد: بنیاد مسکن استان تهران مسئولیت بازسازی و ساخت منازل مسکونی قصر شیرین را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه میزان خسارت وارده به منازل مسکونی ارزیابی شده است، افزود: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته واحدهای نیازمند بازسازی مشخص شدند، همچنین اعتبارات و وام بانکی به این طرح هم تخصیص داده شده است و از امروز عملیات بتن‌ریزی فنداسیون منازل روستایی در قصر شیرین آغاز شد.

مقیمی گفت: همچنین در روستای طهماسب قصر شیرین عملیات بتن‌ریزی فنداسیون اولین واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان تهران انجام شد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: 2 میلیون تومان برای تهیه لوازم خانگی و 20 میلیون تومان هم تسهیلات به روستائیان زلزله‌زده اعطا می‌شود. امیدواریم با همت بنیاد مسکن در قصر شیرین روند ساخت منازل برای زلزله زدگان به زودی به پایان برسد.

مقیمی اضافه کرد: بنیاد مسکن برای هر منزل 8 تن سیمان تهیه می‌کند، همچنین مردم هم در ساخت منازل مسکونی با این بنیاد همکاری دارند.

استاندار تهران اظهار کرد: عملیات آواربرداری قبلا انجام شده و از امروز روند بازسازی و ساخت منازل روستاییان در قصر شیرین آغاز شده است.