احمد مسجد جامعی در صفحه شخصی اینستاگرام خود به شایعه وعده پرداخت صد میلیاردی خود به بیمارستان مغز و اعصاب موسسه خیریه امام رضا(ع) پاسخ گفت.

به گزارش مرور نیوز، متن منتشر شده در صفحه شخصی احمد مسجد جامعی به این شرح است: 

از آنجا که در جلسه علنی شورای شهر فرصت تذکر با توجه به نوبت‌دهی معمول برایم فراهم نشد تا دربارۀ خبر جعلی منتسب به خودم صحبت کنم، لازم دانستم تا امروز در جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر توضیحاتی درباره این خبر جعلی ارائه دهم. در شبکه های اجتماعی، به نقل از من درج شده است که در زمان ریاست در شورای شهر تهران در بازدیدم از پروژه بیمارستان مغز و اعصاب موسسه خیریه امام رضا(ع) وعده پرداخت صد میلیارد تومان برای کمک به ساخت این بیمارستان را داده‌ام. ‌این خبر صحت ندارد. بنده در این بازدید اعلام کردم: "برای ادامه ساخت این بیمارستان اعتباری معادل صد میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین پیش بینی شده است". که این رقم بر اساس گزارش از گلریزان همان ماه ها از جانب خیرین اعطا شده بود. ‌شفاف سازی نسبت به بودجه های تخصیص یافته در این پروژه مانند هر پروژه دیگر، امری معمول است. در زمان ریاستم در دور اول وقتی ردیف بودجه ای برای کمک به ساخت بیمارستان مغز و اعصاب در تبصره بودجه آمد،‌ به دلیل شفاف نبودن، با تخصیص اعتبار پیشنهادی برای این پروژه موافقت نکردیم. از این رو در سال نود و سه اعتباری برای این کار در ردیف‌های بودجه مصوب نیست و در سال های قبل و پس از آن این اعتبار دیده شده است. در آن سال هم گفتم که در این کار نام اشخاص معتبر و معتمدی مطرح است و هر گونه بی دقتی ممکن است به وجهۀ آن عزیزان هم آسیب بزند.

مبلغ شصت میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در دو سال گذشته در بودجه تخصیص یافته است. در زمان اعلام موافقت برای تخصیص این اعتبار نیز از سوی کمیسیون سلامت، ‌محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر پیشنهاد شد به منظور شفاف سازی مالی یک نفر از اعضای شورای شهر تهران در تشکیلات این بیمارستان حضور داشته باشد، که به تصویب نمایندگان شورا رسید. 

ضمنا امروز آقای مهندس چمران از عدم موافقت مسئولین بیمارستان، با حضور نمایندۀ شورا در مجموعۀ مدیریتی این بیمارستان خبر دادند. این واکنش به پیشنهاد مصوب شورا، جای تامل دارد. نماینده شورا در این بیمارستان، نماینده مردم تهران است و نبایستی از حضور او نگران بود.