سخنگوی سازمان ثبت احوال اظهار کرد: میانگین زمان زندگی مشترک زوجینی که طلاق گرفته اند، ۹ سال و همچنین میانگین سن طلاق در مردان ۳۶ و در زنان ۳۱ سال است.

به گزارش مرور نیوز، سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در نشست خبری بزرگداشت روز ثبت احوال که امروز(یکشنبه) برگزار شد؛ با اشاره به آمار و ارقام ثبت شده در ثبت احوال گفت: میزان عمومی مرگ و میر در ایران، ۴.۷ به ازای هر هزار نفر جمعیت است.

وی افرود: نسبت جنسی در کل مرگ‌ و میرهای به ثبت رسیده در کشور در سال ۱۳۹۵، معادل ۱۲۹ مرد به ازای هر ۱۰۰ زن است و علل عمده مرگ‌ و میرها بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ و تومور، بیمار‌ی‌های دستگاه تنفسی و حوادث غیرعمد است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور  در رابطه با فراوانی نام‌های انتخاب شده در ۹ ماه سال ۹۶، گفت: برای پسران نام‌های امیرعلی، محمد، امیرحسین، ابوالفضل و علی و برای دختران نام‌های فاطمه، زهرا، زینب، نازنین زهرا، یسنا بیشترین فراوانی را دارند.

ابوترابی تصریح کرد: نسبت جنسی در زمان تولد ۱۰۵ دختر به ازای ۱۰۰ پسر است.

وی افزود: میانگین سن در اولین ازدواج برای دختران ۲۳ سال و برای پسران ۲۷ سال است و میزان عمومی طلاق در کشور ۲.۱ به ازای هر هزار نفر جمعیت است.

ابوترابی گفت: میانگین زمان زندگی مشترک زوجینی که طلاق گرفته اند، ۹ سال است و میانگین سن طلاق در مردان ۳۶ سال و در زنان ۳۱ سال است.