اولین نشست سراسری بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره این بانک و به منظور بررسی چالش‌ها و فرصت ها، ۲۰ و ۲۱ دی ماه در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، در اولین نشست سراسری بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران  علاوه بر رئیس، معاونان و مدیران سازمان، مدعوینی از سازمان مدیریت بحران کشور، سازمان پدافند غیرعامل، سازمان هلال احمر، نیروی انتظامی (تشخیص هویت، آگاهی و پژوهشگاه علوم انتظامی)، کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور، معاونت اجتماعی و معاونت حقوقی قوه قضائیه نیز حضور دارند.

 رضا رئوفیان رئیس بانک هویت ژنتیک ایران هدف از برگزاری این نشست را بررسی و تبیین ساختار بانک ژنتیک و کارکرد‌های آن عنوان کرد و افزود: هدف اصلی آن است که در این نشست بانک ژنتیک و کاربرد‌های آن به طور دقیق برای مدعوین معرفی و تشریح شود تا ارگان‌های ذی نفع بتوانند در مواقع لزوم از امکانات بانک بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: با توجه به حضور نمایندگانی از سازمان مدیریت بحران در این نشست در خصوص اهمیت تهیه پروفایل ژنتیکی از مشاغل پرخطر و ذخیره آن در بانک نیز بحث و تبادل نظر می‌شود تا با دست یافتن به نتایج قابل قبول بتوانیم به فاز مشاغل پرخطر نیز ورود کنیم.

رئیس بانک هویت ژنتیک ایران با اشاره به اینکه هم اکنون اقدامات مربوط به بانک در ۳۱ استان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: نمونه گیری از مجرمین مرد که دارای جرایم سنگین و تکرارشونده هستند در زندان‌های کشور در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا نیمه بهمن ماه فرآیند نمونه گیری مطابق برنامه به پایان برسد.