مدیرعامل انجمن جامعه ایمن ایران گفت: از حادثه پلاسکو یک سال گذشته است اما در پایتخت بیش از 300 ساختمان مشابه و یا بدتر از پلاسکو وجود دارد اما در این یک سال فکری به حال آنها نشده است.

به گزارش مرور نیوز، جواد نوفرستی در اجلاس سالانه جوامع ایمنی ایران گفت: ما هنوز درس هایی که از پلاسکو باید بگیریم را نگرفته ایم همه ما برای حادثه پلاسکو، زلزله بم و کرمانشاه بسیار ناراحت شدیم، جلوی زلزله را نمی توان گرفت اما آن مردم در خانه هایی جان باختند که ساخته دست بشر است و حال باید دید کدام شهرهای ایران بعد از زلزله بم ایمن ساخته شده اند.

وی افزود: در جامعه ایمنی نباید دنبال مقصر بگردیم باید تقصیر را پیدا کنیم و به دنبال راه حل باشیم. از حادثه پلاسکو گذشته که در آمارها گفته شده در پایتخت بیش از 300 ساختمان مشابه و یا بدتر از پلاسکو وجود دارد اما در این یک سال فکری به حال آنها نشده است.

مدیر عامل انجمن جامعه ایمن ایران گفت: نباید به آمارهای حوادث عادت کنیم، به اینکه روزی 45 کشته و 900 مصدوم در حوادث ترافیکی گزارش می شود نباید عادت کرد.

نوفرستی ادامه داد: اگر آن دو کارگری که در اتاقک ساختمان پلاسکو بودند و آن جرقه آتش سوزی اتفاق افتاده بود را با ساده ترین آموزش هایی که دیده بودند برطرف می کردند امروز ما راجع به پلاسکو صحبت نمی کردیم این آموزش ها را چه کسی باید به شهروندان بدهد؟

وی ادامه داد: کاهش 11 هزار نفری تلفات در 10 سال گذشته خوب است اما کافی نیست. در هشت ماه اول امسال استان کرمان از نظر آمار حوادث ترافیک به رتبه چهارم ارتقا یافته اما شهرستان زرند کاهش داشته است.

نوفرستی در پایان گفت: همه ما به عنوان مسئولان و متصدیان ایمنی در جایگاه های متفاوت با شهدای پلاسکو عهد و میثاق می بندیم که با همکاری های بین بخشی برای کاهش تلفات و مصدومین در حوادث طبیعی و غیرطبیعی از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم کرد.