شهردار تهران امروز در جلسه علنی شورای شهر درباره علت غیبت خود در مراسم شهدای آتش نشان پلاسکو توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش مرور نیوز، محمدعلی نجفی شهردار تهران در سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز درگذشت شهدای آتش نشان پلاسکو اظهار کرد: برنامه ای برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای پلاسکو داشتیم. قرار بود این برنامه جمعه گذشته برگزار شود، اما به دلیل درخواست خانواده‌های شهدا این برنامه به دوشنبه موکول شد و از اعضای شورای شهر تهران نیز دعوت به عمل آمده است.

نجفی با گرامیداشت یاد و خاطره مهندس بازرگان افزود: این اولین بودجه‌ای است که توسط مدیریت شهرداری جدید به شورای شهر تقدیم می‌شود، این بودجه با بودجه‌های سال‌های قبل تفاوت‌های جدی دارد.

با کمک شورای شهر برنامه پنج ساله سوم شهرداری را به تصویب می رسانیم

شهردار تهران گفت: اما تفاوت اساسی که بودجه شهرداری پیدا خواهد کرد، در بودجه سال ۱۳۹۸ خواهد بود. چرا که با کمک شورای شهر تا دی ماه سال آینده برنامه پنج ساله سوم شهرداری را به تصویب می‌رسانیم. بر اساس این برنامه، تغییرات و تحولات اساسی که باید در بودجه ایجاد شود را در سال ۹۸ اعمال می‌کنیم.

عملکرد 42 ماه برنامه دوم شهرداری تهیه شده است

شهردار تهران با اشاره به تنظیم بودجه امسال در این فاصله کوتاه گفت: عملکرد ۴۲ ماه برنامه دوم شهرداری تهیه شده است و سعی بر رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت داریم.

گام نخست هر برنامه شناخت وتحلیل وضع موجود است

نجفی در گزارش برنامه اجرایی و مالی یک ساله شهرداری تهران گفت: گام نخست هر برنامه شناخت و تحلیل وضع موجود است که با بررسی نقاط قوت و ضعف، راهکارهایی را برای نیل به اهداف بیان می کند. این راهکارها راهنمایی عمل در سال آینده خواهد بود.

وی در تشریح شرایط و اقتضائات درونی و بیرونی مدیریت شهری و محدودیت های ناشی از آن گفت: تهران به عنوان پایتخت سیاسی و اقتصادی، متاثر از سیاست های کلان اقتصادی کل کشور است‌.

رکود یا رونق اقتصادی، اقتصاد شهر و شهرداری را نیز تحت تاثیر قرار می دهد

نجفی با اشاره به اینکه رکود یا رونق اقتصادی، اقتصاد شهر و شهرداری را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، گفت:متاسفانه رکود حاکم بر بخش مسکن، کاهش ارتباطات منابع شهرداری به اقتصاد شهر ناشی از اجرای قانون برنامه ششم توسعه و تاثیر منفی آن بر تحقق منابع پایدار سبب متمایل شدن مدیران شهری به کسب درآمد از منابع ناپایدار شده است.