سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نگرانی بابت افزایش قیمت دارو نداریم، گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت دارو حداکثر تا سقف تورم افزایش یابد.

به گزارش مرور نیوز، کیانوش جهانپور در حاشیه نشست خبری «اولین کنگره بین‌المللی داروسازی نوین» پیرامون قیمت دارو اظهار داشت: ما نگرانی بابت افزایش قیمت دارو نداریم، اما در عین حال انتظار داریم مجلس در فصل بودجه به مشکلات صنعت دارو توجه کند.

وی با بیان اینکه حداکثر افزایش قیمت دارو تا سقف تورم خواهد بود، تأکید کرد: امیدواریم استدلال‌های ما برای نمایندگان در بحث دارو ارجحیت داشته باشد.

جهانپور در ادامه با اشاره به اهمیت تجاری‌سازی فناوری در حوزه داروسازی گفت: ما باید به این مقوله بیش از پیش در کشور توجه کنیم.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: با توجه به اینکه قرار است در افق 1404 کشور ما اول منطقه باشد، لازم است برنامه‌ها و اهداف ما در حوزه داروسازی در همین راستا تبیین شود.

به گفته جهانپور، سیاست سازمان غذاو دارو به عنوان متولی و متصدی در حوزه دارو این است که از برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های حوزه دارو به عنوان حامی معنوی حمایت کند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد مواد اولیه دارویی در داخل تولید می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر ما رتبه اول منطقه را در تولید مواد اولیه دارو در اختیار داریم که حفظ و ارتقای این دارو متأسفانه با صادرات فعلی همخوانی ندارد.