رئیس‌ شورای شهر تهران‌ با اشاره به انسداد کوچه‌های تهران در طی‌ بارش‌ برف گفت: بارش برف نشان داد ما در مشارکت‌های اجتماعی ضعیف‌ شده‌ایم‌. این وضعیت حاکی از عدم همکاری بین‌ شهروندان و شهرداری است.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی رفسنجانی‌ رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بارش برف نشان داد ما در مشارکت‌های اجتماعی ضعیف‌ شده‌ایم‌ در آغاز چهل‌ و دومین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با تسلیت‌ ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) اظهار کرد: بعد از بحران‌های مربوط به زلزله و نارضایتی‌هایی که در تهران داشتیم به بحران برف‌ رسیدیم که دوباره‌ جامعه تهرانی‌ها را غافلگیر‌ کرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه برف نعمتی خداوندی است و باید شکرگزار‌ آن بود، اظهار کرد: اما این برف نشان داد ما در مشارکت‌های اجتماعی ضعیف‌ شده‌ایم‌.

هاشمی

وی تصریح کرد: سیستم‌های برتر خبررسانی‌ باید در جذب مشارکت‌های اجتماعی در بحران‌های این چنینی عملکرد مطلوبی‌ کنند.

خیابان های اصلی به سرعت پاکساری شدند

هاشمی‌ رفسنجانی با اشاره به اینکه با کمک 2 هزار نیروی شهرداری و 163 پایگاه‌ برف‌روبی خیابان‌های اصلی به سرعت پاکسازی‌ شدند، خاطرنشان کرد: متأسفانه‌ کوچه‌های تهران و جاهایی که شیب داشت، دچار بحران شد.

برخی درختان بار برف را تحمل نکردند و شکستند

وی با بیان اینکه برخی درختان بار برف را تحمل نکردند و شکستند‌، گفت: این مسئله حاکی از عدم همکاری بین شهروندان و شهرداری‌ بود و جا دارد این موضوع در کمیسیون‌ها بررسی شود.

رئیس شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: با بررسی این موضوع و جذب مشارکت‌های مردمی بحران برطرف‌ می‌شود و دیگر فقط‌ دستگاه‌های اجرایی مورد عتاب قرار نمی‌گیرند.