رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: موج جدید بارش برف و باران در هفته آینده در راه است و رانندگان حتما تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از راهور ناجا، سرهنگ نادر رحمانی افزود: با توجه به پیش بینی بارش برف و باران در اواسط هفته آینده، لازم است تمام هموطنانی که قصد تردد به گردنه‌ها و محورهای برفگیر را دارند و در استان‌های شمالی، شمال غربی و شمال شرقی تردد خواهند داشت، حتماً زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.
پیش از این پلیس راهور ناجا از بارش برف در محورهای استان های کرمان(کرمان - سیرجان، شهر بابک - انار و بافت) و استان گلستان(خوش ییلاق) خبر داد و از رانندگان خواست احتیاط لازم را به عمل آورند.
راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درباره وضعیت جوی و ترافیکی تا ساعت 12:00 روز جمعه افزود: محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.
همچنین فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران در راستای ارتقای ضریب ایمنی سفرهای پایان هفته محدودیت های ترافیکی را اعلام کرد و گفت: محور هراز از محدوده آب اسک تا رودهن روزهای شنبه و یکشنبه یک طرفه است.
سرهنگ سیاوش محبی روز گذشته(پنجشنبه) با اشاره به محدودیت های ترافیکی در محور هراز و فیروزکوه اظهار کرد: تردد کلیه کامیون ها و کامیونت ها به استثنای مواد سوختنی و فاسد شدنی از روز گذشته و از ساعت 6 الی 24 روزهای جمعه و شنبه مورخ 20و 21 بهمن ماه ممنوع است.
وی با بیان اینکه تردد کلیه تریلرها از محور هراز ممنوع است، افزود: تردد تریلرها از ساعت 6 روز یکشنبه مورخ 22 بهمن ماه سال جاری الی ساعت 12 روز دوشنبه مورخ 23 بهمن ماه از محور هراز ممنوع است.
فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران بیان کرد: تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت 14 الی 24 روزهای شنبه و یکشنبه مورخ 21 و 22 بهمن ماه از رودهن به سمت آمل ممنوع و از ساعت 16 الی 24 همان روز با اعلام مامورین مستقر در محل، از آب اسک به رودهن محدوده مشا بصورت یکطرفه می باشد.
رییس پلیس راه استان قزوین نیز گفت: در تعطیلات سالگرد پیروزی انقلاب، محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی در جاده قدیم قزوین- رشت اعمال می شود.
سرهنگ نصرالله بیگلری افزود: با افزایش حجم ترافیک در تعطیلات پیش رو تردد همه تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 تا 24 روز یکشنبه در روز بیست و دوم بهمن ماه در محور جاده قدیم قزوین-رشت و بالعکس ممنوع است.
در همین حال مرکز طی روزهای گذشته مدیریت راههای کشور محدودیت های ترافیکی برخی از جاده های برون شهری در روزهای 18 تا 23 بهمن ماه سال جاری را اعلام کرد.
تردد موتورسیکلت از ساعت 12 ظهر امروز چهارشنبه 18 بهمن ماه تا ساعت 6 روز دوشنبه 23 بهمن ماه از راههای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و جاده تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع بوده و تردد موتورسیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.
همچنین در جاده کندوان تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 تا 24 روز جمعه این هفته از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع و با اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17 تا 24 همان روز از مرزن آباد به سمت کرج بصورت یکطرفه صورت می گیرد.
تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از جاده کرج - چالوس و بالعکس و از مسیر کندوان ممنوع بوده و رفت وآمد انوع تریلرها از جاده هراز نیز کماکان ممنوع است.
مرکز مدیریت راههای کشور اعلام کرده است که تردد تمام کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حمل کنندگان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا 24 روز چهارشنبه 18 بهمن ماه و از ساعت 8 تا 24 روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه آینده و همچنین از ساعت 6 روز یکشنبه 22 بهمن تا ساعت 12 روز دوشنبه 23 بهمن ها از محور هراز ممنوع است.
تردد انواع تریلرها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا 24 روز چهارشنبه (امروز) از تهران به قائم شهر و از ساعت 12 تا 24 روز جمعه این هفته از قائم شهر به تهران و همچنین از ساعت 8 تا 24روز یکشنبه 22 بهمن از تهران به قائم شهر و بالعکس ممنوع است.
تردد انواع تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا 24 روز چهارشنبه 18 و همچنین از ساعت 8 تا 24 روزهای پنجشنبه و یکشنبه آینده در محور قدیم رشت - قزوین و بالعکس ممنوع است.
همچنین تردد انواع تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 تا 24 روز یکشنبه مورخ22 بهمن در محور آستارا - اردبیل و بالعکس ممنوع شده است.
تردد تمامی تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا 24 روز 18 بهمن و همچنین از ساعت 8 تا 24 روزهای پنجشنبه و یکشنبه اینده در محور قدیم ساوه - همدان و بالعکس ممنوع خواهد بود.