معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جانشین ستاد مدیریت بحران استان با تکذیب انتقال بقایای پیکر جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای ای. تی. آر و اشیاء کشف شده در صحنه به دیگر استان ها گفت: تمام بقایای کشف شده برای احراز هویت به یاسوج منتقل می شود.

15 نفر از جان‌باختگان سانحه پرواز 3704 تهران یاسوج، اهل کهگیلویه و بویراحمد، 33 نفر از استان تهران، یک تن از فارس، 3 نفر از البرز ، پنج تن اهل مازندران ، یک نفر اهل قزوین ، یک تن از قم ،2 نفر از بوشهر ، یک تن از گلستان ، یک نفر از کرمان و 2 تن از نیروهای امنیتی هستند.
پیش از این مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفته بود: مراحل کدگذاری، عکس‌برداری و نمونه برداری برای آزمایش‌های ژنتیک از نخستین محموله بقایای پیکر جانباختگان سانحه هواپیمای «ای. تی. آر» در یاسوج پایان یافت.
عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار افزود: به دلیل بارش باران و برف سنگین در روز پنجم عملیات جست جو و انتقال متوقف شده بود و هم اکنون هیچ امدادگری در ارتفاعات حضور ندارد.
وی بیان کرد: امدادگران در حال حاضر در کمپ اصلی امدادرسانی سانحه هوایی پرواز تهران به یاسوج در منطقه کوه گل مستقر هستند و به محض بهبود شرایط هوا به ارتفاعات اعزام خواهند شد.
فیلی بیان کرد: تمام تلاش مجموعه ستاد بحران استان و تیم‌های امداد و نجات هلال احمر بر جست و جو و انتقال سریعتر پیکرهای جان باختگان به یاسوج و تسکین آلام بازماندگان است.
فیلی ابراز داشت: همه شرایط، امکانات و نیروها در آمادگی کامل هستند ولی همچنان شرایط نامساعد هوا، بارش سنگین برف در منطقه به همراه کولاک و وزش شدید باد تاکنون بزرگترین مانع برای انتقال پیکرها بوده است.
کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی وضعیت جوی در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج به‌صورت ناپایدار بوده و تا سه شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.
وی ابراز داشت: اوج بارش‌ها از روز دوشنبه بعد از ظهر هفته آینده آغاز شده و تا سه شنبه ظهر ادامه خواهند داشت.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان از تهران به یاسوج با 60 مسافر و 6 خدمه صبح یکشنبه گذشته در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل محو ‌شد و بر اساس گزارش اورژانس کشور در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد.
این هواپیما هر روز دو پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران به یاسوج انجام می داد که در هر نوبت به ‌طور میانگین 50 تا 60 مسافر را جا به جا می‌کرد.
روز سه شنبه پس از 48 ساعت جست و جو لاشه این هواپیما در کوه‌های نقل در مرز بین شهرستان ‌های سمیرم استان اصفهان و دنا در کهگیلویه و بویراحمد پیدا شد.
دیروز همچنین به علت شرایط نامساعد هوا و بارش برف و باران و وزش باد عملیات جست و جوی پیکر جانباختگان نیمه تمام ماند.