پذیرش دانشجو در دوره دکتری و دستیاری رشته‌های گروه دامپزشکی شامل دو مرحله است که هر یک از مراحل مطابق با شیوه‌نامه اجرای آزمون انجام می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، آزمون دکتری نیمه‌ متمرکز سال 97 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد صبح امروز برگزار شد.

نحوه پذیرش داوطلبان به این صورت است که مرحله اول آزمون به صورت متمرکز انجام می‌شود و پس از برگزاری آزمون کارنامه‌ای شامل نمرات خام، تراز و نمره کل در هفته آخر فروردین در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده در نیمه اول اردیبهشت‌ماه هستند و بر اساس کد رشته محل‌های انتخابی و حد نصاب نمره آزمون متمرکز که با هماهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده تعیین می‌شود، با توجه به سهمیه داوطلب به کد رشته محل‌های حائز حد نصاب معرفی خواهد شد.

بر اساس قانون سنجش و پذیرش در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در قالب مرحله سنجش علمی و آزمون متمرکز و مصاحبه علمی و سنجش ارزیابی آموزشی پژوهشی و فناوری سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوه‌های آموزشی پژوهشی و پژوهش‌محور صورت می‌گیرد.

آزمون دکتری

به این شکل که در دکتری ناپیوسته آموزشی و پژوهشی 50 درصد سهم آزمون متمرکز، 20 درصد سوابق آموزشی پژوهشی و فناوری و 30 درصد مصاحبه علمی و سنجش عملی است.

همچنین در بخش پژوهش‌محور 30 درصد سهم آزمون متمرکز، 30 درصد سهم سوابق آموزشی پژوهشی و فناوری و 30 درصد مصاحبه علمی و سنجش عملی و 20 درصد تهیه طرح است.

پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بر اساس نتیجه سنجش عمومی و نتیجه مصاحبه دانشگاه‌ها، بررسی مدارک و یا هر روش دیگر مطابق آئین‌نامه، اولویت کدرشته محل‌ها، ظرفیت اعلام شده و سهمیه داوطلب صورت می‌گیرد.

امتیاز متقاضیان آئین‌نامه استعدادهای درخشان نیز در آئین‌نامه وزارت علوم لحاظ شده است.