رئیس جمعیت هلال احمر از افزایش 11 درصدی بودجه 97 جمعیت هلال احمر نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به برنامه های پیش رو قطعا این بودجه ایده آل ما نیست اما به نسبت وضعیت سایر نهادها، قابل قبول است.

 به گزارش خبرگزاری موج پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه شورای عالی این جمعیت با اشاره به تلاش های مستمر  برای افزایش  بودجه 97 جمعیت هلال احمر افزود: دولت، سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون های مجلس و... مساعدت های خوبی را داشتند که جای تقدیر دارد

رئیس جمعیت هلال احمر از افزایش 11 درصدی بودجه 97 جمعیت هلال احمر نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به برنامه های پیش رو قطعا این بودجه ایده آل ما نیست اما به نسبت وضعیت سایر نهادها، قابل قبول است.

خریداری زمین در فاصله نجف و کربلا

وی با تاکید بر  تصمیم خرید زمین در فاصله بین شهر نجف و کربلا از سوی جمعیت هلال احمر  خاطر نشان کرد: خدمت به زوار ایرانی در اربعین یک خدمت ماندگار و مستمر و خرید زمین در بهبود کیفیت خدمات و کاهش هزینه ها تاثیر گذار است از این رو  با توجه به بررسی‌های تیم کارشناسی اعزامی 3محل برای خرید مورد تایید قرار گرفته که به زودی خریداری خواهد شد.

پیوندی با اشاره به اینکه خریداری زمین در راستای ارائه خدمت به زوار ایرانی از وظایف مهم جمعیت هلال احمر در خارج از کشور محسوب می شود افزود: درصورتی که چنین کاری صورت نگیرد تا چند سال آینده دیگر مکانی برای ارائه خدمات به زائرین اربعین در آن مسیر وجود نخواهد داشت و همه مسیر توسط مردم و نهادهای کشورهای مختلف تملک و اشغال خواهد شد. 

رئیس جمعیت هلال احمر، سقوط هواپیمای مسافربری و جان باختن تعدادی از هموطنان مان را در این سانحه، تلخ و مصیب بار دانست و تاکید کرد:  نجاتگران جمعیت هلال احمر بهمراه تیم های کمک رسان سایر ارگان ها تلاش های بسیاری را برای انتقال پیکرهای قربانیان انجام دادند.

پیوندی، شب مانی 24 نجاتگر جمعیت در ارتفاع 4 هزارمتری دنا را برای تسریع در عملیات انتقال پیکرها کاری شجاعانه دانست و افزود: شب مانی امدادگران و انتقال پیکرها کاری پر ریسک و خطرناک بود که با دعای خیر مردم و تبحر و تجربه نجاتگران جمعیت به خوبی انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به خطرات احتمالی دیگر در این عملیات افزود: در حال حاضر جلسات مستمری را با ارگان های درگیر در این عملیات داریم تا روند و نحوه انتقال پیکرها مدام مورد کارشناسی و ارزیابی قرار گیرد.

بنابراین گزارش در این جلسه کلیات ماده واحده بودجه پیشنهادی سال 97 جمعیت مطرح و پس از بحث و بررسی برای طرح در جلسه مجمع عمومی که هفدهم اسفند ماه در مشهد مقدس برگزار می شود، مورد موافقت قرار گرفت.

همچنین در این جلسه شورای عالی رئوفی رییس مراکز درمانی جمعیت هلال احمر در امارات نیز گزارشی کامل از روند کار و تعییرات در بیمارستان ایرانیان دوبی ارائه داد که توسط سایر اعضا تکمیل شد. در پایان کلیه اعضا حاضر در شورایعالی جمعیت هلال احمر از روند تغییرات استقبال کرده و حمایت کامل خود را اعلام کردند.