رئیس مرکز مدیریت محیط زیست گفت: در این مرکز آمادگی تاسیس اولین کانون هنرمندان و درواقع اهالی فرهنگ و هنر را به‌عنوان حامیان محیط زیست داریم

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، مراسم درختکاری "باز، درخت می‌کاریم"  در پارک فدک تهران با حضور صدر الدین علیپور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست، رسول کشت پور شهردار منطقه ۲ شهرداری تهران و علیرضا بلگوری مدیرعامل بانک اقتصاد نوین برگزار شد. صدرالدین علیپور در این مراسم اظهار کرد: محیط زیست مانند وطن‌ دوستی، یکی از مسائلی است که ما را با هر عقیده و سلیقه‌ای گرد هم می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌ های اصلی شهردار تهران، بهبود وضعیت محیط زیست شهری است، گفت:  امیدواریم به کمک بخش اجرایی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران بتوانیم مشارکت شهروندان را در بهبود محیط زیست بالا ببریم.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست ادامه داد: مسئله محیط زیست یک مسئله شخصی و یا سازمانی نیست، بلکه همه ما باید در کنار هم و در جایگاه شغلی که داریم به وظیفه‌ مان عمل کنیم، چه در نقش شهروند، چه در نقش اجرایی و چه در نقش قانون‌گذاری.

ما در مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار، آمادگی تاسیس اولین کانون هنرمندان و درواقع اهالی فرهنگ و هنر را به‌عنوان حامیان محیط زیست داریم تا این دوستان در کنار ما به حوزه محیط زیست که دغدغه نسل حاضر و نسل‌های آینده است کمک کنند. 

در ادامه مراسم، رسول کشت پور؛ شهردار منطقه ۲ شهرداری تهران، در مراسم درختکاری "باز، درخت می‌کاریم" خاطرنشان ساخت: متاسفانه ما با استاندارهای روز مدیریت شهری فاصله زیادی داریم و تلاشمان بر آن است تا این استانداردها را شناخته و در مسیری که ما را به استانداردهای جهانی نزدیک می کند قرار بگیریم. 

وی افزود: تیم جدید مدیریتی و شورای شهر تهران که با رأی مردم بر سر کار آمده‌اند با نگاهی راهبردی و دارای برنامه، درصدد قرار دادن قطار توسعه شهر تهران در مسیر درست است.

در ادامه، علیرضا بلگوری، مدیرعامل بانک اقتصاد نوین، در حاشیه مراسم درختکاری "باز، درخت می‌کاریم"، عنوان کرد: ما به‌عنوان یک بانک سبز، به پروژه‌هایی که مولفه‌های محیط زیستی را پیش‌بینی نکرده باشند، تسهیلات نخواهیم داد.

وی افزود: شاید بهتر باشد عدم اعطای تسهیلات به پروژه های غیر محیط زیستی به یک سری ضوابط و مقررات اجرایی تبدیل شود.

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین با اشاره به اینکه این بانک واحدی به‌عنوان ارزیابی طرح‌ها دارد که در کنار آن یک شرکت تخصصی ارزیابی و نظارت پروژه‌ها نیز در حال فعالیت است، گفت: در این زمینه یک قدم به جلو برداشته ایم و بین این شرکت و سازمان حفاظت محیط زیست تفاهم‌نامه‌ای امضا شده تا آخرین دستورالعمل‌ها را از سازمان گرفته و در ارزیابی‌هایمان به کار ببریم.

لازم به ذکر است این مراسم به همت مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، انجمن تمدن سبز هنرمندان محیط زیست و بانک اقتصاد نوین برگزار شد.