در پی انتشار استعفای محمد علی نجفی، جلسه اضطراری شورای شهر تهران آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز، صبح امروز خبر استعفای شهردار تهران به صورت شایعه ای آغاز شد که پس از تکذیب این ماجرا و تایید مجدد این خبر، جلسه اضطراری شورای شهر تهران برگزار شد که در ادامه به آخرین اخبار در ارتباط با استفعای شهردار تهران می پردازیم:

11:59

برخی از منابع از احتمال شهردار شدن حجتی وزیر جهاد کشاورزی خبر می دهند. امروز استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در مجلس انجام می شود. در غیر این صورت گزینه پر قدرت دیگر برای شهردار شدن، محسن هاشمی است.

اگر محسن هاشمی به عنوان شهردار انتخاب شود سه گزینه برای ورود به شورای شهر وجود دارند. علیرضا دبیر، حبیب کاشانی و مرتضی طلایی گزینه های مطروحه برای ورود به شورای شهر تهران می باشند

11:16

طبق اعلام منبع آگاه بیماری محمد علی نجفی مشکوک به سرطان است و با توجه به وضعیت جسمانی نمی تواند به کار خود در شهرداری ادامه دهد.

11:10

وی درباره احتمال شهردار شدن محسن هاشمی گفت: در صورت شهردار شدن محسن هاشمی علیرضا دبیر به شورای شهر تهران راه پیدا می کند، به همین دلیل فعلا اعضای شورای شهر به جمع بندی کامل این موضوع نرسیده اند.

یک منبع آگاه در ارتباط با استعفای شهردار تهران گفت: شهردار تهران دلیل استعفای خود را چند دستگی در اصلاح طلبان اعلام نمود و اعلام کرد که با این شرایط و وضعیت جسمانی نمی تواند به ادامه همکاری بپردازد.

وی ادامه داد: اعضا پس از صحبت های محمد علی نجفی، به حسین مرعشی پیشنهاد شهردار شدن را ارائه کردند که وی این مسوولیت را نپذیرفت و با توجه به اینکه در حال حاضر گزینه  مناسبی برای جایگزینی نجفی وجود ندارد اعضای شورای شهر با استعفای شهردار موافقت نکردند.

11:07

علی عطا در خصوص استعفای نجفی گفت: متن استعفای شهردار تهران به دست محسن هاشمی رسیده است و علت استعفا را بیماری او اعلام کرد.

10:49

در پی انتشار استعفای محمد علی نجفی، جلسه اضطراری شورای شهر تهران آغاز شد.