توفانی به سرعت 50 تا 100 کیلومتر بر ساعت شامگاه چهارشنبه همزمان با نخستین شب سال 97 مناطق مختلف استان مازندران را درنوردید و گردشگران نوروزی را غافلگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری موج، این توفان که از غرب مازندران آغاز شده بود به مدت حدود 2 ساعت تمامی مناطق استان را در برگرفت و به بخشی از خزانه برنج کشاورزان شالیکار استان هم خسارت زد.
هواشناسی مازندران هم اعلام کرد که سرعت وزش باد در نوشهر به عنوان نقطه کانونی به 101 کیلومتر بر ساعت رسید و آملی ها و مسافران نوروزی در این شهرستان هم شاهد تندبادی با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت بودند.
سرعت وزش باد در برخی دیگر از شهرهای مازندران نیز بین 50 تا 70 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.
وزش باد در نخستین شب بهاری در مازندران درحالی رخ داده است که مردم این خطه شمال کشور روز جاری را با گرمای حدود 35 درجه سانتی گراد پشت سر گذاشتند.
گزارش مردمی حاکیست که توفان به خزانه شالیزاری کشاورزان مازنی که زیر پلاستیک درحال رویش است در مناطق مختلف خسارت وارد کرده است.
همچنین توفان برق تعدادی از شهرهای مازندران از جمله ساری ، قائمشهر ، بابل و آمل را قطع کرد و گروه های اتفاقات برق درحال اتصال روشنایی هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران هم گفت که تاکنون گزارشی از میزان خسارت های احتمالی ناشی از توفان دریافت نشده است.
علی اصغر احمدی افزود: توفان برق برخی از مناظق شهری در شهرهای ساری، قائمشهر، بابل و آمل را قطع کرده است.
به گفته وی، گروه های اتفاقات برق در این شهرها به منطقه اعزام شدند و تاکنون برق در نقاطی وصل شد و مابقی نیز به مرور وصل خواهد شد.