تحقیقات به عمل آمده در ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که دانشمندان پاسخ هایی برای معمای مثلث برمودا یافته اند.

به گزارش مرور نیوز، مثلث برمودا نامی بود که وینسنت گادیس (Vincent H. Gaddis) نویسنده در سال ۱۹۶۸ میلادی برای اولین بار بر روی مکانی در نیم میلیون مایل مربع از اقیانوس که در برگیرنده مناطق برمودا، فلوریدا و پورتوریکو نهاد. بر اساس اخبار و داستان های مربوط به این منطقه جغرافیایی، کشتی ها و هواپیمایی که وارد مثلث برمودا شوند، بدون هیچگونه رد و اثری نا پدید خواهند شد.

بنا بر ادعای شبکه مستند Science Channel در پی بررسی های متوالی، هواشناسان عقیده دارند، وجود نوعی ابر غیر معمول در پشت پرده مفقود شدن هواپیماها و کشتی ها در این منطقه دخیل است.

این ابرهای هشت ضلعی که بین ۲۰ تا ۵۰ مایل امتداد دارند، باعث وزش باد های منطقه ای بسیار عجیب و شدیدی در ناحیه می شوند. همین امر باعث شده تا اندیشه دخالت این ابر ها در اتفاقات غیر قابل توضیح رخ داده در این محدوده، برای هواشناسان آمریکایی به وجود آید.

دکتر رندی سرونی Randy Cerveny استاد دانشگاه آریزونا ایالات متحده آمریکا از این ابر های هشت ضلعی که بر فراز آسمان اقیانوس قرار دارند به عنوان بمب های هوایی یاد می کند. وی می گوید: (( این ابرها از پدیده ای تشکیل می شوند که ما از آن به عنوان میکرو انفجارات هوایی یاد می کنیم. )) این انفجار ها از قسمت پایینی ابرها به سطح اقیانوس ضرباتی وارد می کنند و باعث ایجاد موج هایی که در برخی مواقی به اندازه های بسیار عظیم هستند می شوند و تعامل آنها با یکدیگر اتفاقات غیر قابل توضیح و ناشناخته مثلث برمودا را به وجود می آورد.

اگر چه ادعای دکتر سرونی مطلوب به نظر می رسد اما برخی از کارشناسان نظر متفاوتی راجع به این منطقه جغرفیایی دارند. کوین کوریویا (Kevin Corriveau) در NBC نقل کرده است که ایجاد موج های در ابعاد بسیار برزگ نیاز به طوفان های بیسار قوی وسریع دارند به نظر نمی رسد که میکرو انفجارهای ابرهای هشت ضلعی آن هم در وسط اقیانوس عامل اتفاقات غیر قابل توضیح این منطقه باشند.

با این که تمامی استدلال ها در مورد مثلث برمودا تا حدی درست و منطقی به نظر می آیند اما، هنوز اتفاقاتی وجود دارند که تا کنون پاسخی برای آنها بدست نیامده است.