وزیر بهداشت گفت: 130 هزار ماموریت در اورژانس بیمارستانی انجام شده، که 24 درصد از این ماموریت‌ها بین جاده‌ای بوده است.

به گزارش مرور نیوز، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از مرکز هدایت عملیات فوریت‌های پزشکی و سامانه 190 ، از انجام حدود 2 میلیون و 270 هزار نظارت از اماکن مختلف در طول ایام نوروز خبر داد و گفت: از این تعداد 26 هزار مورد تخلف تشخیص و ثبت شده است که برای 8000 مورد پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از این اماکن نیز پلمب شده‌اند افزود: از این بابت متاسف هستیم که در امور آشامیدنی و غذایی مردم تقلب دیده می‌شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه نظارت بر این اماکن باید بازدارنده باشد، اظهار کرد: همکاران ما در این مدت فعالیت خوبی در حوزه نظارت داشته‌اند و میزان رضایت به گفته خود این مسئولان آمار بالایی دارد ولی با این وجود باید به شکل غیر مستقیم نیز این اماکن را رصد کنیم.

انجام  19 هزار عمل جراحی در نوروز

هاشمی با اشاره به اینکه 130 هزار ماموریت در اورژانس بیمارستانی انجام شده است، تصریح کرد: 24 درصد از این ماموریت‌ها بین جاده‌ای بوده است. امسال میزان تصادفات تا این لحظه نسبت به مدت مشابه سال قبل علی‌رغم هشدارها و اطلاع‌رسانی‌ها کاهش نداشته است.

وی با اشاره به فعالیت حدود 4900 آمبولانس، 65 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 34 دستگاه بالگرد در نوروز اضافه کرد: انجام نزدیک به 19 هزار عمل جراحی در طول ایام نوروز نشان می‌دهد بخش درمان بویژه در بیمارستان‌های دولتی در طول نوروز فعال بوده است و همچنین نشان دهنده حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در طول ایام نوروز بویژه در بیمارستان‌های دولتی بوده است این در حالیست که بیمارستان‌ها با یک سوم ظرفیت معمول‌شان مشغول به فعالیت هستند، و تلاش آنها با توجه به اینکه در تمام طول سال فشار زیادی بر روی همکاران حوزه درمان وجود دارد قابل تقدیر است.

درباره تعطیلات طولانی نوروز تجدیدنظر شود

وزیر بهداشت در خاتمه با بیان اینکه مشکل اصلی در مورد فعالیت مراکز درمانی در طول نوروز به دلیل طولانی بودن این تعطیلات است اظهار کرد: این مشکل بویژه در بخش خصوصی پررنگ بوده و مورد اعتراض مردم است. راه صحیح برخورد با این مشکل تجدید نظر در مورد اصل طولانی مدت بودن این  تعطیلات است چرا که در مورد سایر دستگاه‌هایی که مانند سیستم درمان نقش حیاتی دارد، مشکلاتی را ایجاد می‌کند. به همین دلیل باید تصمیم صحیحی در مورد آن گرفته شود.