شهردار تهران در مراسم بهره برداری از 70 پروژه عمرانی، ترافیکی، محیط زیستی و فرهنگی منطقه 21 به شهروندان این منطقه وعده داد حداکثر تا دو ماه آینده برای حل مشکلات حمل و نقل عمومی منطقه، شبکه اتوبوسرانی منظم و قابل قبولی را جهت دسترسی ساکنین منطقه 21 به خطوط مترو و BRT تشکیل دهد.

به گزارش مرور نیوز، محمدباقر قالیباف با اشاره به اینکه منطقه 21 به عنوان منطقه‌ای که سکونت و صنعت در کنار یکدیگر هستند شناخته می‌شود، افزود: این موضوع علاوه بر اینکه فرصت‌هایی را ایجاد کرده است چالش‌های بزرگی را نیز به همراه دارد. منطقه 21 در حوزه ورودی غرب تهران قرار گرفته و بخش اعظمی از ترددهای شهرهای اطراف و استان‌های غربی کشور از این منطقه انجام می‌شود. بر همین اساس شهرداری تهران خود را مکلف می‌داند که به این منطقه توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: منطقه 21 هم به عنوان منطقه غربی پایتخت محسوب می‌شود و هم با توجه به اینکه در سرانه‌های مختلف از برخورداری کمتری رنج می‌برد یک منطقه جنوبی پایتخت نیز محسوب می‌شود لذا این موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

قالیباف ادامه داد: در کنار مباحثی که در طرح‌های جامع و تفصیلی مطرح است در این منطقه به زیرساخت‌ها و مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته‌ایم. در دهه گذشته حجم خودروهای عبوری را ساماندهی کرده‌ایم تا خودروهای عبوری مدت کمتری را در این منطقه بمانند و کمتر در رفت و آمد شهروندان منطقه 21 اثرگذار باشند.

شهردار تهران به بزرگراه‌های آزادگان، فتح، جاده مخصوص، اتوبان تهران کرج که از منطقه 21 عبور می‌کنند اشاره کرد و افزود: علاوه بر این معابر بزرگراهی، ادامه اتوبان‌های حکیم و همت در ترافیک این منطقه اثرگذار هستند لذا سعی کرده‌ایم با امتداد این اتوبان‌ها بخش اعظم مشکلات ترافیکی این منطقه را مرتفع کنیم. همچنین تقاطع‌های داخل منطقه 21 نیز برابر نیاز این منطقه طراحی شدند تا مشکلات منطقه مرتفع شود. در گذشته صبح‌ها در ورود به تهران و عصر در خروج از تهران شاهد ترافیک سنگینی در منطقه 21 بودیم اما امروز این مشکلات با نگاه جدی به زیرساخت‌های منطقه حل و فصل شده است.

قالیباف با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن ساخت بزرگراه کاروان سنگی به عنوان یکی از اقدامات پیش روی شهرداری تهران برای منطقه 21 گفت: بزرگراه کاروان سنگی از کارهای بزرگی است که تاثیرات جدی در غرب پایتخت و به ویژه منطقه 21 خواهد داشت. البته پل دو گاز هم در دستور کار قرار دارد و از پروژه‌های اولویت داری است که در این منطقه می‌تواند مشکلات شهروندان را کاهش دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات شهروندان منطقه در  اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ترددهای بسیاری از شهرستان‌های اطراف تهران از طریق منطقه 21 انجام می‌شود باید برای حمل و نقل عمومی این منطقه اقدامات جدی را در دستور کار قرار دهیم. این اقدامات در دو بخش درازمدت که شامل بحث مترو می‌شود و این موضوع در دست مطالعه است تا امکان سنجی لازم برای نیاز ریلی این منطقه را برآورده کنیم که قطعا زمان بر خواهد بود. اما در کوتاه مدت و میان مدت با تاکید بر موضوع اتوبوسرانی تلاش خواهیم کرد که حمل و نقل عمومی منطقه را تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: حداکثر در دو ماه آینده شبکه اتوبوسرانی منظم و قابل قبولی برای دسترسی شهروندان منطقه 21 به خطوط مترو و BRT محقق خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به انتقال ترمینال غرب از میدان آزادی گفت: قطعا این جابجایی با توجه به داشتن مصوبه محقق خواهد شد و در راستای اجرای این طرح مطالعه‌ای نیز برای گسترش خطوط BRT به سمت غرب تهران نیز انجام خواهد شد.

وی خطاب به مسئولین شهری به ویژه در منطقه 21 گفت: شهروندان از ما دو چیز توقع دارند یکی اینکه مشکلاتشان را حل کنیم و دوم اینکه اگر در جایی کاری از دست ما بر نمی‌آید حرمت کنیم و حرفشان را بشنویم. بی تردید اگر در جایی به هر دلیلی نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم باید برای مردم این موضوع را توضیح دهیم. مردم ما صبور هستند و اگر توضیحات را بشنوند قطعا قبول خواهند کرد.

قالیباف با تاکید بر تلاش برای ارتقا کیفیت زندگی شهروندان گفت: لازمه تحقق ارتقا کیفیت زندگی مردم کارهای متعددی است که بخشی از این کارها جز وظایف شهرداری تهران نیست اما بی تردید نمی‌توانیم اعلام کنیم که این مسائل به ما ربطی ندارد بلکه باید تلاش کنیم با کمک سایر دستگاه‌ها این اقدامات را حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: در ابتدای خدمت در شهرداری تهران بیش از 90 درصد نامه‌هایی که به من داده می‌شد موضوعاتشان مربوط به شهرداری تهران بود اما امروز بیش از 90 درصد نامه‌های رسیده مربوط به شهرداری تهران نیست و شهروندان از ما موضوع اشتغال و کار را مطالبه می‌کنند که متاسفانه ما نیز شرمنده آنها می‌شویم.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات جدی ما بحث معیشت و اشتغال است و باید این دغدغه مردم را حل و فصل کنیم تا زمانیکه این اتفاق روی نداده است مردم روی آرامش و آسایش را نخواهند دید. تا زمانیکه مشکل اشتغال وجود دارد قطعا نمی‌توان کیفیت زندگی را بالا برد اما ما از انقلاب و فرهنگ جهاد و شهادت باید بیاموزیم و اینگونه نیز آموخته‌ایم و راه خدمت به مردم، انقلاب، اسلام و کشور را انتخاب کرده‌ایم و از جان، آبرو و خانواده خودمان برای این کار گذاشته‌ایم. بی تردید این مسئولیت امانت الهی است و در اختیار من و امثال من قرار گرفته است نمی‌توانیم با شعار، تظاهر، راحت طلبی و یا خدای نکرده دروغ، تهمت و ریا کاری از پیش ببریم.

شهردار تهران با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری ادامه داد: مردم از ما اقدام و عمل و نتیجه می‌خواهند. سه دهه از جنگ گذشته است و باید بتوانیم به مردم پاسخ روشن بدهیم وظیفه ما آبادانی و رونق اشتغال و معیشت مردم است. بی تردید اگر در این راه موفق شویم می‌توانیم احساس افتخار کنیم. نباید در رقابت‌های سیاسی و با زدن دروغ و تهمت و ریا جلوی کار کسی را بگیریم. مردم ما از این کارها خوششان نمی‌آید. مردمی که هر جا که نیاز بوده برای انقلاب به صحنه آمدند.

وی تاکید کرد: امروز نیز جوانان دهه 60 و 70 مظلومانه و غریبانه و با خواهش برای دفاع از انقلاب و نظام و حضور در عرصه جنگ اعلام آمادگی می‌کنند این در حالیست که بیشتر آنها از قشر محروم هستند قشری که بسیار مورد بی مهری ما قرار می‌گیرد.

قالیباف تاکید کرد: تا فقر را ریشه کن نکنیم و موضوع بیکاری را حل نکنیم و با آسیب‌های اجتماعی همانند اعتیاد مقابله نکنیم دغدغه مردم باقی می‌ماند. باید دغدغه مردم، دغدغه مدیران باشد و در جهت حل این مشکلات گام برداریم.

شهردار تهران در ادامه از خداوند درخواست کرد که خود پاسخ افرادی که به دروغ و تهمت روی می‌آورند را بدهد چرا که خدمتگذاران به مردم حوصله و وقتی برای پاسخ به چنین اقداماتی را ندارند و لذا پاسخ به کسانی که تهمت و دروغ و افترا می‌زنند کار است و کار است و کار و خدمت به مردم.