رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: سرعت وزش باد در شهرستان پیرانشهر به 72 و ارومیه به 60 کیلومتر بر ساعت رسید که کمتر از تندباد ابتدای هفته بوده است.

به گزارش مرور نیوز، ردیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی درباره آخرین وضعیت وزش باد در پیرانشهر به بیان توضیحاتی پرداخت.

مهدی صابری افزود: وزش باد از نخستین ساعات صبح پنجشنبه در ارومیه و برخی شهرهای استان آغاز شده که در برخی مناطق توام با بارش باران ادامه می یابد.

وی بیان کرد: شدت وزش باد در استان نسبت به تندباد اوایل هفته کمتر بوده ولی به علت اینکه سازه ها و برخی تاسیسات در تندباد قبلی آسیب دیده است، امکان بروز برخی حوادث وجود دارد.

وی افزود: بارش باران نیز از عصر امروز /پنجشنبه/ در مناطق جنوبی آذربایجان غربی آغاز می شود و به تدریج مرکز و شمال استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

پلدشت با دمای 25 درجه گرمترین شهر استان

وی اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته پلدشت با دمای 25 درجه و اشنویه با دمای 6 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنکترین شهرهای استان بودند؛ دمای ارومیه مرکز استان نیز بین 6 و 23 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

رِئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: احتمال بارش سیل آسای باران و آبگرفتگی در برخی نقاط استان از جمله جنوب آذربایجان غربی وجود دارد.

وزش باد در ارومیه و برخی شهرهای آذربایجان غربی در روزهای چهارم و پنجم فروردین امسال موجب وارد شدن خسارت هایی به تاسیسات زیربنایی و سازه های شهری شد.

این تند باد موجب صدمه دیدن چندین نفر در استان و فوت یک نفر در خوی شد.