رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: نیروی انتظامی با توجه به گستردگی مأموریت‌ها چهار روش نظرسنجی و دریافت پیشنهادها و انتقادها در خصوص نحوه عملکرد پلیس را معرفی کرده است و با بررسی های انجام شده مشخص شد پلیس توانسته رضایت ۸۸ درصد مردم را جلب کند.

به گزارش مرور نیوز، سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا پس از بازدید از طرح‌های نوروزی استان مازندران در نشستی با فرمانده انتظامی، معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی استان از تلاش‌های صورت گرفته در تامین امنیت و آسایش مردم و مسافران نوروزی تقدیر کرد و گفت: فرماندهی انتظامی مازندران در ایام تعطیلات نوروز به هر آنچه که برای امنیت و آسایش مردم در سفرهای نوروزی اندیشه شده بود به‌خوبی عمل کرده است.

وی افزود: نیروی انتظامی برای تامین امنیت مردم، چندین راهبرد را در سفرهای نوروزی در نظر گرفته است که از جمله آن می توان به مدیریت ترافیک و ارائه خدمات ترافیکی به مردم، پیشگیری از وقوع جرم که از خواسته‌های عامه مردم است و توسعه منزلت اجتماعی پلیس اشاره کرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، توجه به حقوق عموم مردم را از مهم‌ترین مؤلفه‌های مورد توجه نیروی انتظامی در این راهبردها عنوان و اظهار کرد: تسهیل در ارائه خدمات قضائی به مردم در ایام نوروز و حضور پلیس در همه صحنه های خدمات‌رسانی برای حفظ امنیت گردشگران نوروزی از موارد مورد نظر پلیس در ایام تعطیلات نوروزی است.

شرفی با اشاره به اینکه نظارت بر مجموعه نیروی انتظامی و کارکنان نیرو از دیگر راهبردهای فرماندهان است،گفت: نیروی انتظامی با توجه به گستردگی مأموریت‌ها چهار روش نظرسنجی و دریافت پیشنهادها و انتقادها در خصوص نحوه عملکرد پلیس را معرفی کرده است و با بررسی های انجام شده مشخص شد پلیس توانسته رضایت ۸۸ درصد مردم را جلب کند.

وی با اشاره به عدم رضایت ۱۲ درصدی مردم از کارکنان نیروی انتظامی، استفاده از نیروهای کمکی در اجرای طرح های نوروزی را از جمله موضوعات مورد بحث در این زمینه برشمرد و اظهارکرد: با شناسایی کارکنانی که موجب این نارضایتی شده‌اند ضمن توجیه و یا جابه جایی آنان، درصدد رفع این مشکل هستیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ارتقای فرهنگ ترافیک، توسعه زیر ساخت‌های رفاهی و خدماتی در محورهای ورودی به شهرستان‌ها را از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه در کاهش حجم ترافیک در ورودی و یا معابر شهرستان ها برشمرد.

شرفی در پایان نصب دوربین‌های مداربسته در مناطق آلوده و جرم خیز، ایجاد بسترهای ارتباطی بین نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در رسیدگی به پرونده‌های مراجعان و ایجاد واحدهای سیار انتظامی در سطح شهرستان ها را از برنامه های پلیس پیشگیری در سال ۹۷ ذکرکرد و گفت: با اجرای طرح های انتظامی و اجتماعی شاهد کاهش چشمگیر جرایم در سال ۹۶ بوده‌ایم.