معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خبرنگاران و معلولانی که شامل تخفیف می‌شوند تا پایان این هفته فرصت دارند که نسبت به ثبت نام طرح ترافیک خود اقدام کنند.

به گزارش مرور نیوز، محسن پور سید‌ آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص تعیین نرخ وسایل حمل و نقل عمومی اظهار کرد: تا قانونی مصوب نشود، کسی حق ندارد در این خصوص تغییر نرخ دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: فعلا تغییر قیمت نداریم، تا زمانی که پیشنهاد جدید مطرح شود و با بررسی‌های اقتصادی که انجام دادیم در مسیرهای مختلف نرخ‌هایی را پیشنهاد داده‌ایم و امروز فقط یک فوریت آن تصویب شد تا به کمیسیون حمل و نقل برود و این موضوع را با اولویت‌ بررسی خواهند کرد و هفته آینده به صحن‌ خواهد آمد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه پیشنهاد شهرداری چند درصد افزایش قیمت بوده است،تصریح کرد: ما نرخ‌ها را به صورت درصدی تغییر نداده‌ایم و برای خطوط مختلف‌ با دلایل متنوع تعیین نرخ کرده‌ایم.

پورسید‌ آقایی در خصوص الزام متقاضیان طرح یک ساله به شارژ یک میلیون تومانی طرح ترافیک گفت: کسانی که می‌خواهند یک سال کامل مجوز تردد در طرح را داشته باشند باید برای جلوگیری از اینکه ما با کسر حساب مواجه شویم بخشی از هزینه کل آن را پرداخت کنند چون از ابتدا در حال ارائه مجوز تردد در کل سال به آن‌ها هستیم و این پول هم در حساب کاربری آن‌ها است که هر بار تردد می‌کنند از آن کسر می‌شود و ما هم برداشتی از آن نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: اگر در پایان سال مبلغی از این یک میلیون تومان اضافه بیاید افراد می‌توانند آن را برداشت کنند.

پورسید‌ آقایی با تأکید بر اینکه این قانون برای کسانی است که نرخ عادی را پرداخت می‌کنند،تصریح کرد: گروه‌هایی که نرخ‌های متفاوت دارند و از تخفیف برخوردارند مانند خبرنگاران و یا معلولان‌ نیاز نیست که این یک میلیون تومان را شارژ کنند.

وی در خصوص آژانس‌ها و بنگاه‌های حمل و نقل گفت: این گروه با 50 درصد تخفیف می‌توانند از مجوز ورود به طرح ترافیک استفاده کنند و ما سامانه‌ جداگانه‌ای را برای آژانس‌ها و وانت‌بارها راه‌اندازی کرده‌ایم.

طرح جدید ترافیک از یکم اردیبهشت‌ ماه اجرا می شود

پورسید‌ آقایی در خصوص زمان اجرای طرح جدید ترافیک گفت: هنوز هیچ تغییری در زمان اجرای طرح صورت نگرفته و تذکری که عضو شورای شهر داده مستند نیست و از یکم اردیبهشت‌ ماه طرح جدید ترافیک اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما زیرساخت‌ها را آماده کرده‌ایم،افزود: بیشتر نگرانی ما از این بود که عده‌ای از مردم و یا ساکنان محدوده طرح ترافیک نتوانند ثبت‌نام کنند و بیشتر نگران عقب افتادن کار ثبت‌نام هستیم و امیدواریم که کار ثبت‌نام‌ها تا آخر هفته انجام شود و ما مجبور به تمدید آن نشویم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: ثبت‌نام تا آخر سال برای شهروندان باز است، اما چون قرار است از اول اردیبهشت اجرا شود، کسانی که می‌خواهند وارد طرح ترافیک شوند و یا ساکنانی که می‌خواهند از این طرح جدید برای خروج تا قبل از ساعت 8 و نیم استفاده کنند قبل از اولین استفاده باید کار ثبت‌نام و تأیید مدارکشان انجام شده باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: خبرنگاران، معلولان و همه افرادی که سهمیه مشخص دارند تا پایان این هفته باید کار خود را به اتمام برسانند و ما از امروز کار بررسی مدارک این گروه از افراد را شروع کرده‌ایم و هر لحظه‌ای که احراز مدارک آن‌ها مشخص شود، برای آن‌ها مجوز صادر خواهد شد.