سخنگوی شورای شهر تهران گفت: ما در گذشته بین اعضای شورای شهر بحث مشخصی داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که هیچ کدام از اعضای شورا از شورا خارج نشوند و تا این لحظه بحث جدیدی در این خصوص صورت نگرفته است.

به گزارش مرور نیوز، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران برگزار شد که یک فوریت لایحه تعیین نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه همچنین یک فوریت تعیین 30 نفر به عنوان ذی‌حسابان در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: بر اساس قانون ذی‌حسابان باید توسط شورای شهر تعیین شوند که این مهم در دستور کار شورا قرار گرفت و 30 نفر تعیین شدند.

اعطا با بیان اینکه سه پرونده باغ نیز در دستور رسیدگی اعضای شورای شهر قرار گرفت، گفت: دو پرونده بر اساس معیارهایی که وجود داشت باغ تشخیص داده شدند؛ اما یکی از این پرونده‌ها به دلیل ابهامات در نظریات کارشناسی به کمیسیون ارجاع داده شد.

وی در مورد سرانجام انتخاب شهردار تهران نیز با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری تهران سرپرست دارد و بر اساس قانون سه ماه می‌توان تهران را با سرپرست اداره کرد، گفت: در بحث انتخاب شهردار جلسه هم اندیشی برای بررسی فرآیندها برگزار شد و دقت داشته باشید که در مردادماه اعضای شورای شهر بحث شهردار را در دستور کار قرار داده و نهایتا 16 معیار پیش بینی شد که بر اساس آن شهردار را انتخاب کردند و حالا برای اینکه ببینیم آیا همان فرآیند و شیوه ادامه یابد یا نه؟ جلسه‌ای برگزار کردیم و جمع‌بندی کلی جلسه این بود که شیوه و فرآیند انتخاب شهردار متفاوت از گذشته نباشد اما مقرر شد اگر اعضا نظر اصلاحی دارند ظرف چند روز آینده اعلام کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه طی چند روز اخیر اسامی و نام‌هایی در مورد گزینه‌های شهرداری تهران از سوی رسانه‌ها، جریان‌ها و ... اعلام شده است، گفت: اعضای شورا تا کنون بر روی مصادیق و گزینه‌های وارد نشده و این اسامی تنها گمانه زنی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ممکن است که شهردار آینده از میان اعضای شورای شهر انتخاب شود؟ گفت: ما در گذشته بین اعضای شورای شهر بحث مشخصی داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که هیچ کدام از اعضای شورا از شورا خارج نشوند و تا این لحظه بحث جدیدی در این خصوص صورت نگرفته است.