فرماندار و رییس کارگروه مدیریت بحران بندرلنگه گفت: سانحه سقوط بالگرد شرکت نفت فلات قاره به درون آب های خلیج فارس 2 کشته، 2 مفقود شده و یک نجات یافته داشته است.

ارسلان بهاری میمندی اظهار داشت: این بالگرد امشب برای انتقال بیمار به بیمارستان، به سکوی رسالت شرکت نفت فلات قاره اعزام شده بود.
رییس کارگروه مدیریت بحران بندرلنگه ادامه داد: بالگرد یاد شده حدود ساعت 21 هنگام مراجعت در فاصله 500 متری سکوی رسالت دچار سانحه شده و همراه پنج سرنشین خود به درون آب های خلیج فارس سقوط کرد.
فرماندار بندرلنگه ابراز داشت: بیمار و پزشکیار در این حادثه جان خود را از دست می دهند و یک خلبان نجات می یابد و جست و جو برای نجات یک سرنشین و خلبان دیگر که مفقود شده اند ادامه دارد.
بهاری میمندی یادآور شد: 2 شناور ناجی از این شهرستان جهت کمک به نیروهای شرکت نفت فلات قاره به سکوی رسالت اعزام شده اند.
وزارت نفت نیز ساعتی پیش اعلام کرد: بالگرد شرکت نفت فلات قاره ایران که برای انتقال یکی از کارکنان که دچار سکته شده بود، به سکوی R1 (میدان رسالت) اعزام شده بود، مدت کوتاهی پس از ترک سکو در راه انتقال بیمار به سمت جزیره کیش سقوط کرد.
این وزارتخانه افزوده است: تاکنون فوت جواد کاراندیش (بیمار) و بهروز اشکان، پزشکیار تایید و از سلامتی کاپیتان سهیلی اطمینان حاصل شده است.
شرکت نفت فلات قاره ایران چند سکوی استخراج و بهره برداری نفتی از جمله سکوی سلمان، سکوی بلال، سکوی رسالت و سکوی رشادت در نزدیکی جزیره لاوان دارد که رفت و آمد به این سکوها با بالگرد و کشتی انجام می شود.
سکوی نفتی رسالت در میدان نفتی رسالت در جنوب و در فاصله 93 کیلومتری از جزیره لاوان قرار دارد و دارای 14 حلقه چاه است، تولید روزانه از این میدان نیمه فعال 8 هزار بشکه نفت است.
جزیره لاوان از توابع شهرستان بندر لنگه در غرب استان هرمزگان است.