نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس گفت: فاصله کانون زلزله امروز تا نیروگاه بوشهر 130 یا 140 کیلومتر است؛ بنابراین حتی به شهر کاکی که نزدیک‌ترین منطقه به محل زلزله است آسیبی وارد نکرده است.

به گزارش مرور نیوز، سید کمال‌الدین شهریاری با اشاره به جزئیات زلزله امروز بوشهر گفت: زلزله نتوانست مشکلی برای نیروگاه اتمی بوشهر ایجاد کند.

وی ابراز داشت: زلزله حدود ساعت 11 صبح در بخش کاکی از شهرستان دشتی در استان بوشهر به وقوع پیوست و در اولین اقدامات صورت گرفته ستاد بحران در فرمانداری دشتی با حضور فرماندار دشتی و دستگاه‌های مسئول و اعضای ستاد بحران تشکیل شد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنده با تماس‌های مرتبی که با محل و چه ستاد بحران داشته ام خوشبختانه تا این لحظه گزارشی از خسارت جانی و مصدومیت و حتی خسارت‌های به ابنیه و اماکن هم گزارش نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بیان داشت: البته در حال حاضر برخی تیم‌هایی هم از سوی فرمانداری و هم از دفتر بنده برای بازدید و بررسی محل زلزله اعزام شده‌اند لذا خوشبختانه به دلیل اینکه کانون زلزله کوه نمک بوده است ظاهرا کوه لرزش و ریزش‌هایی داشته، اما هنوز اطلاعاتی مبنی بر خسارت به سکونتگاه‌ها و شهر‌ها و روستا‌ها گزارش نشده است.

به گزارش مرور نیوز، شهریاری بیان داشت: فاصله کانون این زلزله تا نیروگاه بوشهر فاصله 130 یا 140 کیلومتری است و این زلزله حتی به شهر کاکی که نزدیک‌ترین منطقه به محل زلزله است آسیبی وارد نکرده است بنابراین مسلما نیروگاه بوشهر که به لحاظ محاسبه و طراحی بالاترین لرزش‌های زلزله را تحمل می‌کند و برای زلزله‌های 8 ریشتر به بالا طراحی شده، بنده می‌توانم بگویم این زلزله به هیچ وجه برای نیروگاه اتمی بوشهر مشکلی ایجاد نکرده است و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.