رئیس شورای شهر تهران گفت: نباید کاری کرد که امید مردم تبدیل به یأس شود و اکنون که 7 نفر انتخاب شده‌اند باید این انتخاب با کارشناسی صورت بگیرد.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در آغاز پنجاه‌ و نهمین جلسه علنی‌ شورای شهر تهران با تبریک ولادت امام حسین‌(ع) و حضرت ولیعصر‌(عج‌) اظهار کرد: امروز 9 اردیبهشت‌ روز شوراها است و 20 سال از تأسیس این نهاد مردمی می‌گذرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه 20 سال طول کشید تا جمهوری اسلامی این نهال را تأسیس کند،تصریح کرد: اکنون 20 سال هم از زمان پرورش آن می‌گذرد.

وی با بیان اینکه دو سوم اختیارات شوراها به آن‌ها واگذار نشده است، گفت: در این شرایط سیستم کارآمدی که شوراها می‌خواهند در اختیار آن‌ها نیست.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه انتظار ما از مجلس این است که بیش از پیش جایگاه شورا را تقویت کند، خاطرنشان کرد: از فعالان فضای مجازی می‌خواهم اکنون که در آستانه انتخاب شهردار هستیم‌، سرمایه‌های اجتماعی را که به وجود آمده از بین نبرند و باعث تفرقه نشوند.

وی تصریح کرد: نباید کاری کرد که امید مردم تبدیل به یأس شود و اکنون که 7 نفر انتخاب شده‌اند باید این انتخاب با کارشناسی صورت بگیرد.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه دیدگاه‌های کارشناسی می‌تواند اعضا را برای انتخاب برتر یاری کند، گفت: از اصحاب رسانه می‌خواهم موضوع را در فضای مثبت پیش ببرند و از صدا و سیما هم می‌خواهم اجازه دهند که کاندیداها‌ نظرات خود را در آنجا مطرح کنند، چنانچه تاکنون رادیو تهران برای اعلام برنامه‌های کاندیداها‌ نظر موافق خود را بیان کرده است.