رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در زمینه فعالیت های فرهنگی غیر مناسبتی اقدامات کمی شکل گرفته است، گفت: شهر تهران در زمینه فعالیت های فرهنگی خلأهایی دارد. تهران شهرداری می خواهد که در زمینه این گفتمان حرکت کند.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از باغ کتاب تهران گفت: سال های زیادی بود که منتظر ساخت باغ کتاب بودیم و در این مدت تعاریف مختلفی از این مجموعه می شنیدیم.

وی اظهار کرد: در این بازدید فضای قابل استفاده بسیار خوبی را شاهد بودم. البته این مجموعه هنوز نو پا است و امیدواریم با تلاش های مدیریت این مجموعه روز به روز وضعیت بهتری پیدا کرده و جوانان و فرهیختگان تهرانی را جذب کند.

وی با اشاره به اینکه باغ کتاب می تواند در توسعه ایده های فرهنگی از اولویت های شهرداری تهران باشد، افزود: امیدواریم شهردار تهران زودتر منصوب شود و در توسعه ایده های فرهنگی این مجموعه را تکمیل کند.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در قوانین بودجه برای فعالیت های هنری بودجه معینی در نظر گرفته شده است و این تشخیص شهردار تهران است که کدام یک از فعالیت ها در زمینه تکمیل، ساخت و ساز و تجهیز اینگونه فضاها در اولویت قرار گیرد.

محسن هاشمی با بیان اینکه برخی معتقدند در شهر به اندازه کافی ساخت و ساز انجام شده، ولی در زمینه فعالیت های فرهنگی غیر مناسبتی اقدامات کمی شکل گرفته است، تصریح کرد: شهر تهران در زمینه فعالیت های فرهنگی اینچنینی خلأهایی دارد. تهران شهرداری می خواهد که در زمینه این گفتمان حرکت کند و باید ببینیم اعضای شورای شهر به چه کسی رای می دهند.

وی اظهار امیدواری کرد: زمینه ساخت مجموعه های فرهنگی چون باغ کتاب تهران در کلان شهرها و شهرهای دیگر کشور هم مهیا شود. اینگونه فعالیت های فرهنگی می تواند اوقات فراغت جوانان، میانسالان، خانواده ها و فرهیختگان را پر می کند و می توان در زمینه پیشبردآموزش های شهروندی از آن ها استفاده کرد.