وزیر آموزش و پرورش گفت: ابزار دیجیتال می‌تواند به توسعه کتاب خوانی در همه اشکالش کمک کند.

به گزارش مرور نیوز، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرد و گفت: تولید محتوای خوب در ادبیات داستانی یکی از نیاز های جدی نوجوانان است.

وی اضافه کرد: ابزار دیجیتال می‌تواند به توسعه کتاب خوانی در همه اشکالش کمک کند.

این عضو کابینه دولت یازدهم تاکید کرد: توجه به تولید محصولات آموزشی مخصوصا تولید محتوای مناسب برای کودکان با نیاز های ویژه باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: نوجوانان باید به تاریخ کشورمان به ویژه تاریخ معاصر بیش از پیش آشنا شوند. چه خوب است که کتابی درباره اسناد لانه جاسوسی چاپ و در دسترس نوجوانان قرار دارد.

به گزارش ستاد خبری و رسانه‌ای سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همچنین سید محمد بطحایی ادامه داد: امیدوار هستیم در این فضای ناجوانمردانه سیاسی که در جهان راه افتاده است، رویدادهای فرهنگی نظیر نمایشگاه کتاب بیشتر شود تا فضا را تلطیف کند و بسیاری از نقشه‌ها را نقش بر آب کند.

رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز در این دیدار با بیان اینکه امسال در دو روز اول با ۳۰ درصد افزایش جمعیت بازدیدکنندگان نسبت به سال گذشته روبه‌رو بودیم، گفت: مصلی نسبت به شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران مکان بهتری است؛ چراکه به لحاظ دسترسی‌ها از شرایط مناسب‌تری برخوردار است.

محسن جوادی اضافه با بیان اینکه فعالیت‌های خارجی در کشور افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: افزایش این فعالیت‌ها سبب استقبال بیشتر از نمایشگاه کتاب شده است. ما باید تلاش کنیم دوستانی را که داریم، از دست ندهیم.

وی افزود: کشور عربستان سعودی، تونس را در زمینه‌ ارتباط با ایران تحت فشار گذاشته است اما با این وجود شاهد حضور کشور تونس در نمایشگاه کتاب امسال بودیم.

جوادی تاکید کرد: آموزش و پرورش در میزان مطالعه‌ی دانش‌آموزان موثر است؛ به همین دلیل ما طرح‌هایی داریم که مایل هستیم آن‌ها را با وزارت آموزش و پرورش در میان بگذاریم.

داریوش رضوانی مدیر کمیته‌ تشریفات سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز در پایان این دیدار تصریح کرد: ایران با بسیاری از کشورهای خارجی ارتباطی مناسب دارد و نشان این امر هم حضور دولتی ۲۵ کشور خارجی در نمایشگاه کتاب امسال است.

گفتنی است، سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.