مشاور رسانه‌ای معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بابت مجوز سالانه از همه گروه‌‌ها 100 هزار تومان هزینه صدور طرح ترافیک گرفته می‌شود، گفت: به غیر از این مبلغ آن‌ها باید هنگام تردد حداقل مبلغ مورد نیاز برای ورود روزانه به طرح را در حساب خود داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، علی پیرحسین‌ لو مشاور رسانه‌ای معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری که امروز عصر به منظور بیان روش ارائه طرح ترافیک به خبرنگاران برگزار شد، گفت: به محض اینکه آیین نامه بررسی طرح ترافیک خبرنگاراناز کمیسیون حمل و نقل شورا به معاونت ترافیک رسید، فرآیند دریافت تقاضاها و بررسی مدارک بر اساس ضوابط آغاز شد.

مشاور رسانه‌ای معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بیش از 4 هزار و 800 تقاضا به همراه مدارک دریافت کردیم، گفت: در موارد معدودی مدارک ارسال نشده و یا مدارک آن‌ها جعلی بوده و یا ربطی به خبرگزاری نداشته است.

پیرحسین‌لو تصریح کرد: در حدود 2 هزار و 100 تقاضا داشتیم که در سال‌های قبل طرح نداشتند و این موضوع فرآیند بررسی را طولانی کرد.

وی با بیان اینکه نیمی از تقاضاها تقاضاهایی بود که اولین بار در سال 97 مطرح شد، افزود: بر خلاف سال‌های قبل که طرح با ارائه کارت میسر بود، امسال معرفی نامه هم افزوده شد و به سبب مشکلاتی که در توزیع وجود داشت، بررسی مدارک را جدی تر انجام دادیم.

مشاور رسانه‌ای معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ما صلاحیت خبرنگاران را بررسی نمی‌کنیم، گفت: ما فقط بررسی شکلی مدارک را انجام می‌دهیم و معرفی نامه ها را با آثار تطبیق می‌دهیم.

پیرحسین‌لو در خصوص خبرنگارانی که مدارک شان تأیید نشده است، تصریح کرد: این دسته از خبرنگاران یا ثبت نام نکرده بودند و یا نقض مدرک داشتند که می‌توانند به آدرس ایمیل مدارک نقصی خود را ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه به 40 موسسه اجازه دادیم تا خودشان معرفی‌نامه‌ها را به اندازه ظرفیت ارسال کنند، گفت: این بدین معنی نیست که مدیر آنجا بتواند هرکسی را به عنوان خبرنگار معرفی کند، اما می‌توانند در فرصت باقی مانده خبرنگارانی را که قبلا معرفی نشده بودند را معرفی کنند.

مشاور رسانه‌ای معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه پیامک معیار تأیید نیست، تصریح کرد: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت بررسی کنند که آیا فاقد سهمیه هستند و یا دارای سهمیه به شمار می‌روند.

پیرحسین‌ لو با بیان اینکه نحوه اعتراض گرفتن از طریق ایمیل است، گفت: تا آخر وقت فردا یکشنبه رسانه‌ها مهلت دارند نواقص مدارک خود را برطرف کنند و بعد از این فرصت، هیچ سهمیه‌ای واگذار نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ کسی نیست که نقص مدرک داشته باشد و ما به او سهمیه داده باشیم،افزود: در مورد بعضی از افراد بعد از دریافت مدارک گزارشاتی دریافت کردیم که آن‌ها خبرنگار نیستند و یا کارمند اداری هستند و بعد از بررسی‌های لازم آن‌ها را حذف کردیم.

مشاور رسانه‌ای معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بابت مجوز سالانه از همه گروه‌‌ها 100 هزار تومان هزینه صدور طرح ترافیک گرفته می‌شود، گفت: به غیر از این مبلغ آن‌ها باید هنگام تردد حداقل مبلغ مورد نیاز برای ورود روزانه به طرح را در حساب خود داشته باشند.

وی افزود: تمامی کسانی که در این سامانه هستند باید عوارض سالیانه را پرداخت کرده باشند، اما خبرنگاران به خاطر تأخیر در روند تأیید موقتا برای پرداخت عوارض فرصت دارند و سایر خودروها در غیر این صورت آخر اردیبهشت به مشکل برمی‌خورند.

پیرحسین‌لو با بیان اینکه تعداد سهمیه‌ها نسبت به گذشته از 6 به 2 هزار سهمیه کاهش یافته است، گفت: طرحی که در حال حاضر اجرا می‌شود اصولی نیست، زیرا نباید شهرداری طرح را توزیع کند و روش اصولی داشتن تشکل صنفی است تا آن‌ها توزیع کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که حساب خود را شارژ می‌کنند اگر بخواهند از حساب خود برداشت کنند، باید در پایان سال با نامه نگاری به بانک شهر مراجعه کنند و مبلغ شارژ خود را به حساب خود برگردانند.