وزیر بهداشت گفت: امروز شرایط سخت‌تر از گذشته است و باید از گردنه‌های سخت عبور کنیم و یکی از گردنه‌ها این است که توقعات و مطالبات باید معقول و منطقی باشد

به گزارش مرور نیوز، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت که به عنوان نمانیده رییس جمهور در سفر کاروان تدبیر و امید در جلسه شورای اداری شهرستان تربت حیدریه حضور یافته بود، گفت: متاسفانه در شرایط کنونی کمتر فرزندان خود را برای شکرگزاری نعمات خدادادی و خدمات انجام شده آموزش داده‌ایم، در حالیکه ما در زمان کودکی، برای کوچک‌ترین کارها، تشکر زیادی می‌کردیم، اما امروز بیشتر به فرزندان، طلبکاری را آموزش می‌دهیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: وضعیت امروز کشور در نقاط مختلف قابل مقایسه با دوران گذشته نیست و علاوه بر افزایش سواد مردم، خدمات و زیرساخت‌های اولیه در روستاها و دورترین مناطق کشور تامین شده و خوشحالیم که همه مراکز بهداشتی و درمانی در کشور و استان خراسان رضوی، دارای پزشک و ماما هستند و خدمات گسترده‌ای انجام شده، اما این به معنی عدم وجود مشکل نیست.

هاشمی با بیان اینکه یکی از شعارهای انقلاب اسلامی، ایجاد عدالت در خدمات و افزایش دسترسی آحاد جامعه به این خدمات بوده است، گفت: ممکن است در برخی موارد عدالت در حوزه‌های خدماتی رعایت نشده باشد که اشکال از ما مسئولان است، اما باید برای خدمات حوزه‌های مختلف، خدا را شکر کرد و امیدواریم که مشکلات کشور به تدریج برطرف شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: مردم ایران ۴۰ سال پیش با انگیزه‌های اعتقادی و اخلاقی انقلاب کردند تا تغییرات جدی در کشور ایجاد شود و هزینه‌های زیادی نیز برای انقلاب اسلامی پرداخت شده و همیشه هم حق و باطل وجود داشته، اما امروز شرایط سخت‌تر از گذشته است و باید از گردنه‌های سخت عبور کنیم و یکی از گردنه‌ها این است که توقعات و مطالبات باید معقول و منطقی باشد؛ چون شرایط دولت خاص است و در شرایط جنگ نابرابری قرار گرفته که تعداد قابل توجهی از اشرار دور هم جمع شده‌اند و برای تضعیف دولت و نظام، برنامه دارند که به فضل خدا محکوم به شکست خواهند بود.

هاشمی اضافه کرد: باید حواس‌مان باشد که مطالبات واقعی را مطرح کنیم و خدمات ارائه شده را کوچک نشماریم؛ چون دشمنان کشور تلاش می‌کنند تا علاوه بر ناکارآمد جلوه دادن دولت و حاکمیت، نشان دهند که نظام به فکر مردم نیست، اما نباید مردم را به عنوان مهم‌ترین پشتوانه کشور و نظام از دست بدهیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: مردم ایران شایسته بهترین ها هستند و خوشحالیم که کشورمان در منطقه‌ای که همیشه شلوغ بوده، امن‌ترین و قدرتمندترین کشور است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم تسریع در تکمیل بیمارستان امام حسین(ع) تربت حیدریه، گفت: ساخت این بیمارستان باید تا کنون به پایان رسیده بود و دولت نیز در این سفر، ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل این بیمارستان در نظر گرفته است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: همه ما باید شرایط کشور را درک کرده و اولویت‌ها را دسته بندی کنیم و با همکاری و همدلی، مشکلات مردم و کشور را حل کنیم و به نظر من یکی از دلایل زوال حکومت‌ها، عدم اتحاد و همدلی بوده و خدا در قرآن نیز به حفظ اتحاد دستور داده اما ما از آن سرپیچی می‌کنیم.

هاشمی ضمن تمجید از وجود اتحاد و همدلی مسئولان محلی تربت حیدریه، اظهار داشت: انتظار داریم که شاهد همدلی بیشتر در سطح کلان کشور و بین قوای سه گانه باشیم؛ همچنین در شهرستان‌ها باید اتحاد مسئولان و نهادها بیشتر شود. چون آنها برای راحتی مردم آمدند و مردم اگر تصور می‌کنند که به آنها فکر می‌شود، ممکن است خیلی از کمبودها و کاستی را تحمل کنند.

بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ۷۵ نامه از مسئولان شهرستان تربت حیدریه را برای ارائه به رییس جمهور تحویل گرفتم که مشکلات حوزه‌های مختلف در آن ذکر شده و امیدواریم که این مشکلات به تدریج برطرف شود.

هاشمی در پایان از خیرین سلامت به دلیل کمک به دولت تقدیر کرد و افزود: موفقیت ما در نظام سلامت و کشور، نیازمند مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت است تا حقوق مردم بیشتر رعایت شود و همکاران بهداشتی و درمانی ما در سراسر کشور نیز هر چه در توان داشته باشند برای احترام بیشتر به حقوق مردم و رضایتمندی آنها انجام خواهند داد.