رئیس شورای شهر تهران گفت: کارآیی، حفظ انسجام شورا و شهرداری و برخورداری از نمایندگی بخش اصلاح طلب جامعه از سه ویژگی اولیه شهردار تهران است.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز 2 نفر از میان 4 کاندیدای تصدی شهرداری تهران برای رقابت نهایی انتخاب شدند، در جمع خبرنگاران گفت: امروز حسینی مکارم به همراه افشانی به عنوان نامزدهای نهایی تصدی شهرداری تهران انتخاب شدند و این دو باید یک رقابت دیگر داشته باشند و در جلسه بعدی این دو نفر با کمیسیون‌ها به صورت دقیق وارد گفتگو و مذاکره می‌شوند و برنامه‌های خود را دقیق تر ارائه می‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه احتمالا یک جلسه هم اندیشی دیگر نیز با این دو نامزد برگزیده خواهیم داشت، افزود: در روز 23 اردیبهشت دستور جلسه ما رأی گیری در خصوص شهردار تهران خواهد بود.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه قرار نیست ما در خصوص تعداد آ‌را صحبت کنیم، گفت: برگزیدگان به ترتیب حروف الفبا اعلام شده است، اما تعداد آرا هم محرمانه نیست و می‌توانید از اعضا بپرسید.

وی با تأکید بر اینکه من خودم شخصا دوست ندارم تعداد آرا را بگویم، در خصوص شاخصه‌های شهردار تهران ادامه داد: در گذشته شهردار تهران نیازمند 3 شاخصه بود، اما امروز یک شاخصه دیگر هم اضافه شده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه کارآیی، حفظ انسجام شورا و شهرداری و برخورداری از نمایندگی بخش اصلاح طلب جامعه از سه ویژگی اولیه شهردار تهران بوده است، گفت: امروز دولت و نظام هم نباید نسبت به شهرداری که انتخاب می‌شود، نظر منفی داشته باشند تا کارها به خوبی پیش برود.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد:‌ اعضا این شاخص‌ها را مورد توجه قرار دادند و در نهایت یک نامزد را از درون شهرداری و یک نامزد را از بیرون شهرداری انتخاب کردند و به نظر می‌آید که این انتخاب منطقی بوده و ما همین روش دموکرات را ادامه خواهیم داد تا به شهردار برسیم.

وی با بیان اینکه ما فرض را بر این گذاشتیم که هر 7 گزینه مورد تأیید دولت و نظام هستند، ادامه داد: اتفاقاتی که در خصوص انصراف نامزدها رخ داد، خارج از تصمیم کسانی بود که آن‌ها را پیشنهاد داده بودند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه امیدواریم این دو گزینه بتوانند تأیید دولت و نظام را بگیرند، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا از ابتدا در خصوص این افراد نظر دولت و نظام استعلام نشد، گفت: از کجا می‌دانید که این نظرخواهی انجام نشده است.