رئیس کمیته امداد گفت: در سال گذشته در کل کشور ۱۴۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان داده شده است، که این مبلغ در ایلام ۴۰ میلیارد تومان بوده است

به گزارش مرور نیوز، با حضور پرویز فتاح و سلیمانی استاندار ایلام تفاهم نامه‌ای بین استانداری ایلام و کمیته امداد امام خمینی(ره)  در زمینه‌ کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان منعقد شد.

پرویز فتاح در  این مراسم ضمن قدردانی از هماهنگی بین مدیران استان برای کمک به مددجویان اظهار کرد: مددکاری افتخاری است که بعد از پایان یافتن دوران مسئولیت ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه ۶ درصد جمعیت کشور تحت پوشش این نهاد حمایتی است، اظهار کرد: در استان ایلام ۱۰ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد است

وی میزان درآمدهای مردمی این نهاد را در سال گذشته در کل کشور ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان در ایلام ۳۲ میلیارد تومان بوده است.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: درآمد هر یتیم به طور متوسط در کشور ۱۴۵ هزار تومان و در ایلام ۳۰۰ هزار تومان است .

فتاح با بیان اینکه  در سال گذشته در کل کشور ۱۴۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان داده شده است، گفت: این مبلغ در ایلام ۴۰ میلیارد تومان بوده است

وی میزان وام قرض‌الحسنه به مددجویان را در کل کشور در سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: این میزان در ایلام ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰۰۰ میلیارد تومان از منابع دولتی برای امداد هزینه شد که سهم ایلام ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: لازم است این آمار تحلیل شود تا نتایج درستی از این آمار گرفته شود.

فتاح گفت: مددجویان ما غیر از مددجویان تک‌نفره در کل کشور نیازمند ۱۰۰ هزار واحد مسکونی هستند که این نیاز در ایلام ۱۵۰۰ واحد است .

وی تصریح کرد: با تحلیل این آمار درمی‌یابیم که ضروری است که فقر آنالیز شود و دلیل این پدیده مشخص شود و مطمئنا نظام اسلامی می‌تواند بر فقر غلبه کند.

رئیس کمیته امداد ضمن قدردانی از تلاش‌های دولت برای رفع فقر گفت: در این مدت مستمری مددجویان با کمک دولت ۳ برابر شده است و جهت‌گیری دولت در مبارزه با فقر کاملا درست است و به سمت رفع فقر رفته‌ایم و  حدود ۱۵ درصد مددجویان کم شده که این حرکت نیازمند تقویت شدن است.

این تفاهم نامه در هفت محور مختلف منعقد و تعهدات استانداری ایلام و کمیته امداد کشور در آن مشخص شده است .

احداث یا خرید ۵۰۰ واحد مسکونی در طول مدت سه سال، اجرای ۲ هزار فرصت شغلی پایدار برای نیازمندان ، احداث زائرسرا در مهران برای خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات با اولویت مددجویان با تامین سه هزار متر مربع زمین توسط استانداری ایلام و ساخت توسط کمیته امداد کشور از جمله محورهای این تفاهم نامه است .

تکمیل اردوگاه فرهنگی مددجویان کمیته امداد ایلام با تامین اعتبار ۳۰ درصدی استانداری ایلام و ۷۰ درصدی از سوی کمیته امداد مرکز، تامین یک هزار مورد جهیزیه نوعروسان مددجو به ارزش ۲۰ میلیارد ریال، سپرده گذاری در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال با تامین ۵۰ درصد ی استانداری و ۵۰ درصدی کمیته امداد مرکز و ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت با تسهیلات پرداختی بنیاد مسکن از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.

اجرای این تفاهم نامه از  ۱۸ اردیبهشت ماه ۹۷ به مدت سه سال خواهد بود.