سخنگوی قوه قضاییه گفت: در این مقطع بیش از همه ادوار گذشته دشمن برای جلوگیری از پیشرفت کشورهای اسلامی در تلاش است و ناجوانمردانه در کشورهای اسلامی ایجاد تفرقه می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در دیدار با اشتر اوصف علی دادستان کل پاکستان، اظهار کرد: همیشه باید کشورهای همسایه مسایل فی مابین را رصد کنند اما در شرایط کنونی که نظام سلطه در تلاش است که بین کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد کند این رفت و آمدها لازم است.

وی افزود: در این مقطع بیش از همه ادوار گذشته دشمن برای جلوگیری از پیشرفت کشورهای اسلامی در تلاش است و  ناجوانمردانه در کشورهای اسلامی ایجاد تفرقه می‌کنند. البته وزارت امور خارجه و سفیر می‌تواند نقش موثری داشته باشد اما قوه قضاییه هم می‌تواند نقش مهمی را در این زمینه داشته باشد.

وی افزود: مساله امنیت مهم است و امنیت کشورها مورد تهدید کشورهای سلطه است. سعی می‌کنند جریان تکفیری و تروریستی از خلاهایی که در مرزو غیرمرز وجود دارد سواستفاده کنند. بعضا ترددهای غیرمجاز ممکن است از این ترددها صورت گیرد و نقش دستگاه قضایی در این زمینه  پررنگ است و ما آمادگی داریم که هر نوع مبارزه‌ای را  برای مقابله با  تروریست‌ها انجام دهیم.

در ادامه اشتر اوصف علی دادستان کل پاکستان گفت:  دوستی بین ایران و پاکستان ریشه عمیق دارد و این موضوع در حال و آینده ادامه دارد. علاوه بر مسایل جغرافیایی دو کشور ما پیوند اسلامی با یکدیگر داریم.

وی در خصوص مداخله‌ها نیز گفت: وزارت خانه خارجی باید در خصوص کاهش این امر اقدام کنند و قوه قصاییه و دادستانی نیز می‌توانند نقش موثری داشته باشند.