رئیس اداره توانمندسازی مشارکت‌های اجتماعی جوانان گفت: به منظور گسترش سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان ابتدا این سازمان‌ها به صورت کمی توسعه یافته و در گام دو به فکر کیفی‌سازی آنها هستیم.

به گزارش مرور نیوز، نورالله پاشا افزود: یکی از سیاست های اداره کل مشارکت های اجتماعی جوانان گسترش کمی سازمان های مردم نهاد جوانان بود که با نقدهایی نیز روبرو شد اما باید توجه داشت که این فعالیت بخشی از یک سیاست بزرگ‌تر بود. رشد کمی سمن های جوانان ظرفیت لازم برای توسعه کیفی سازمان های مردم نهاد جوانان است. در واقع، در گام دوم ما به فکر کیفی سازی و ارتقاء توانمندی این سازمان های تازه تاسیس هستیم.

وی افزود: برگزاری کارگاه های دانش افزایی و ارتقاء مهارت یکی از برنامه های مهم اداره کل مشارکت های اجتماعی جوانان است که در راستای توانمندسازی سازمان های مردم نهاد جوانان و به ویژه سازمان های مردم نهاد جوان تازه تاسیس پیش بینی شده است و در این کارگاه ها تلاش می شود با ارائه مهارت های لازم و تخصصی به لحاظ کیفی نیز سمن های جوان ارتقاء یابند.

رئیس اداره توانمندسازی مشارکت های اجتماعی جوانان با بیان این که در سال جاری برگزاری ۶ کارگاه تخصصی ملی پیش بینی شده است افزود: سال گذشته ۱۲ کارگاه ملی برگزار شد که به دلیل بعد مسافت مشکلاتی را در پی داشت به همین دلیل در سال جاری تلاش شد تعداد کارگاه های ملی کاهش یافته و بیشتر کارگاه در سطح منطقه ای و استانی برگزار شود.

پاشا با اشاره به بودجه ارائه شده به استان ها برای برگزاری کارگاه های استانی اظهار کرد: به تمامی استان ها هزینه برگزاری حداقل یک کارگاه در سطح استانی یا منطقه ای داده شده است و بنابراین برگزاری ۳۱ کارگاه استانی قطعی است علاوه بر اینکه استان های مختلف به صورت مستقل کارگاه های متنوعی را نیز برگزار می کنند.

وی بر اهمیت حضور اساتید مجرب در این کارگاه ها تاکید کرد و گفت: نکته ای که همواره مورد توجه ما بوده است انتخاب صحیح اساتید کارگاه های تخصصی است و به همین منظور کلیه استان ها در زمینه انتخاب اساتید می بایست با اداره کل مشارکت های اجتماعی جوانان هماهنگی های لازم را انجام دهند.