رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون ورودی دوره دوم متوسطه مدارس سمپاد 11 خرداد برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری مرحله دوم انتخابات نمایندگان فرهنگیان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان که در اردوگاه باهنر برگزار شد درباره برگزاری آزمون پایه دهم مدارس سمپاد گفت: آزمون ورودی دوره دوم متوسطه مدارس سمپاد 11 خرداد برگزار می‌شود.

وی افزود: البته امسال یک آزمون برای پذیرش دانش‌آموز در مدارس سمپاد و نمونه دولتی برگزار می شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برمبنای این آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی اقدام به گزینش دانش آموز می کنند، درباره اینکه آیا تعداد پذیرش دانش آموز در مدارس سمپاد دوره دوم متوسطه کاهش می‌یابد؟ گفت: خیر. طبق چارچوبی که وجود دارد دانش آموز جذب می‌شود و افرادی که در این آزمون نمره کسب می‌کنند ابتدا به مدارس سمپاد و بعد به مدارس نمونه دولتی می‌روند.

عمادی درباره استانداردهای جذب دانش آموز در مدارس سمپاد نیز گفت: مدارس سمپاد و نمونه دولتی با دو هدف متفاوت تاسیس شده‌اند. مدارس سمپاد دانش آموزان تیزهوش را تحت پوشش قرار می دهند و دانش آموزان نمونه دولتی باید دانش آموزان برتر مناطق محروم را تحت پوشش ببرند.

عمادی افزود: بنابراین آزمون این مدارس باید متفاوت باشد؛ البته آزمونی که گرفته می شود تلفیقی از سوالات آزمون پیشرفت تحصیلی و آزمون های هوش و استعداد خواهد بود تا هم مدارس سمپاد و هم مدارس نمونه دولتی بتوانند جذب دانش آموز داشته باشند.