مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از وضعیت کیفی هوای تهران در 6 خرداد ماه خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، حسین شهبازی مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، گفت: کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۱۱۷ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، همچین میانگین کیفیت هوای هم اکنون تهران ۱۰۹ و همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از افزایش میزان ناپایداری جوی طی امروز (۶ خرداد) است، اظهارکرد: در برخی ساعات به ویژه بعد ازظهر وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی - شمال غربی انتظار می‌رود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وزش باد شدید در برخی ساعات امروز (۶ خرداد) سبب افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در سطح شهر خواهد شد و شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد داشت.

شهبازی افزود: با تداوم این وضعیت طی فردا (۷ خرداد) برای برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متربرثانیه از سمت نواحی جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: دمای هوای پایتخت تا فردا (۷ خرداد) کاهش نسبی خواهد یافت.

 شهربازی با بیان اینکه انتظار می‌رود تا فردا (۷ خرداد) وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار داشته باشد، گفت: این شرایط جوی در روز سه‌شنبه (۸ مرداد) کمابیش ادامه خواهد داشت و وزش باد شدید و بارش باران در برخی ساعات به ویژه در شبانگاه دور از انتظار نیست.