مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: عالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا در کشور ادامه دارد.

به گزارش مرور نیوز، احد وظیفه مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با ادامه فعالیت سامانه بارشی، امروز (۹ خرداد ) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی مناطق شمال شرق، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور و ارتفاعات کرمان، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش امروز (۹ خرداد) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، برخی نقاط اردبیل، گیلان، شرق مازندران، برخی مناطق زنجان، قزوین، غرب کردستان، کرمانشاه، شمال مرکزی، شمال اصفهان و ارتفاعات البرز رخ می‌دهد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: این سامانه فردا (۱۰ خرداد) در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های مرکزی زاگرس و بخش‌هایی از مرکز فعال است و سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در این مناطق خواهد شد.

به گفته وظیفه شدت بارش فردا (۱۰ خرداد) در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و لرستان و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین ، البرز و تهران خواهد بود. همچنین از بعد از ظهر فردا با شکل گیری جریانات جنوبی در سواحل دریای خزر ، افزایش دما پیش بینی می شود و وزش باد شدید در استان‌های گیلان و اردبیل دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: در روز جمعه (۱۱ خرداد) همچنان سامانه بارشی در نواحی شمالی کشور و بخش‌هایی از غرب و مرکز کشور فعال است و سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در این مناطق خواهد شد.

وی تاکید کرد: امروز (9 خرداد) در نوار مرزی شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی از مناطق به ویژه زابل همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود. همچنین فردا (10 خرداد) احتمال شکل‌گیری توده غبار روی کشور و نفوذ آن به غرب و شمال غرب کشور وجود دارد همچنین طی دو روز آینده شرق دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا (10 خرداد) کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابرهمراه با وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشتری و کمترین دمای تهران در این روز ۳۳ و ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین آسمان پایتخت در روز جمعه (۱۱ خرداد ) نیمه ابری در بعضی از ساعات همراه با افزایش ابرو وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق  و افزایش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۳ و ۲۱ درصد سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.