با تصویب هیأت وزیران قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب توسط واحد های اجرایی سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور اجرا شده و کارفرمایان مشمول این قانون تا دهم تیر ماه برای مراجعه به شعب و پرداخت یا تعیین تکلیف بدهی خود مهلت دارند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، بخشودگی جرائم بیمه ای در سال جاری به منظور همراهی و مساعدت بیشتر با تولید کنندگان و حمایت از کالای ایرانی در سازمان تأمین اجتماعی به اجرا درآمده است.

در سال جاری اجرای این قانون با استقبال قابل توجه کارفرمایان مواجه شده و پیش بینی می شود که در مهلت باقی مانده برای استفاده از مزایای مقرر در این قانون تعداد بیشتری از کارفرمایان برای تعیین تکلیف و پرداخت بدهی های خود اقدام کنند.

در آخرین نوبت از اجرای قانون بخشودگی جرائم که توسط سازمان تأمین اجتماعی به اجرا درآمده بود، بالغ بر ١٠٠٠ میلیارد تومان از جرائم کارفرمایان مشمول بخشودگی قرار گرفت و پیش بینی می شود که در سال جاری نیز با پرداخت و یا تعیین تکلیف اصل بدهی های بیمه ای؛ بخش قابل توجهی از جرائم مشمول بخشودگی قرار گیرد.

سازمان تأمین اجتماعی به کارفرمایان و مدیران واحدهای تولیدی توصیه می کند که در مهلت باقی مانده به شعب محل بیمه پردازی خود مراجعه کنند و از ظرفیت های قانونی ایجاد شده برای تعیین تکلیف بدهی های بیمه ای خود استفاده کنند.