رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران گفت: طبق سنوات گذشته هماهنگی‌های لازم در مجموعه شهرداری تهران برای خدمات رسانی به زائرین اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در ستاد مرکزی اربعین حسینی شهرداری تهران انجام شده است.

به گزارش مرور نیوز، مجتبی عبدالهی با بیان اینکه مقدمات اعزام نیروها به کربلای معلی و نجف اشرف برای مراسم پیاده روی اربعین فراهم شده است، گفت: طی دو مرحله گروه ها، در روزهای 10 (امروز) و 20 آبان از طریق مرز مهران به نجف و کربلا اعزام می شوند.

وی در خصوص چگونگی اعزام نیروها به شهرهای نجف و کربلا به منظور پاکسازی، نظافت و رفت و روب این شهرها افزود: برای اعزام نیروها به نجف و کربلا سعی شده که از اتوبوس ها به شکل یکپارچه استفاده شود؛ بدین ترتیب که گروه های 40 نفره از مناطق شهر تهران وارد بوستان ولایت می‌شوند و پس از انجام مقدمات لازم و انجام فریضه نماز مغرب و عشا به سمت مرز مهران حرکت می‌کنند.

رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران با اشاره به تعداد گروه‌های اعزامی اظهار کرد: گروه اول مجموعا 600 نفر هستند که 300 نفر به نجف اشرف و 300 نفر به کربلا اعزام می شوند که پس از استقرار، گروه دوم در شهرهای نجف و کربلا، 1200 نفر به کربلا و 300 نفر به نجف اشرف (مجموعا 1500 نفر) اعزام می شوند که در نهایت گروه اول به مرز مهران باز گردانده می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، عبدالهی با تاکید بر اینکه مجموعا 2100 نفر نیرو برای خدمات رسانی به زائرین و پاکسازی، نظافت و رفت و روب این شهرها اعزام می شوند، تصریح کرد: تجهیزات لازم در زمان های مقرر به کربلا و نجف انتقال می یابند که در نهایت تمامی تجهیزات 5 روز پس از مراسم اربعین حسینی به ایران بازگردانده می شوند.