قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مترو تهران به صورت رایگان در روز عید فطر مسافران و نمازگزاران را جابجا می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، شهریار افندی زاده قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در شصت و دومین جلسه کمیته هماهنگی طرح های ویژه ترافیکی تابستان که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: امسال نماز عید فطر در مصلی تهران برگزار می‌شود، به همین منظور تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای برای این روز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران سعی دارد که در روز عید فطر بتواند بیشترین نمازگزاران را به مصلی برساند، به همین منظور مترو تهران به صورت رایگان در روز عید فطر مسافران و نمازگزاران را جابجا می‌کند.

افندی زاده گفت: سر فاصله حرکت قطارهای مترو در خطوط یک و 3 در روز عید فطر به 4دقیقه کاهش پیدا می‌کند. همچنین سر فاصله حرکت قطارها در خط 2 و 4 حدود 8 دقیقه خواهد بود که از ساعت 5:30 صبح نسبت به رساندن نمازگزاران به مصلی اقدام می‌شود.

وی افزود: همچنین یک هزار دستگاه اتوبوس در روز عید فطر از ساعت 5:30 صبح از 20 میدان و تقاطع اصلی شهر تهران نمازگزاران را به مصلی می‌رسانند.

افندی زاده بیان کرد:350خودرو ون، به منظور رعایت حال سالمندان و برای جابجایی آن‌ها در روز عید فطر در نظر گرفته شده است.

در ادامه سرهنگ موسوی نماینده پلیس راهور تهران بزرگ در رابطه با محدودیت‌ های ترافیکی روز عید فطر گفت: پلیس راهور تهران بزرگ از شب جمعه محدودیت‌های ترافیکی را در اطراف مصلی تهران اعمال می‌کند.

وی افزود: به دلیل محدودیت وجود پارکینگ، در نظر داریم تا با پارک مورب خودروها، نمازگزاران بیشتری امکان آمدن به مصلی را پیدا کنند.