معاون درمان وزارت بهداشت از اعلام نتایج توزیع فارغ التحصیلان رشته های تخصصی پزشکی در سال ٩٥ خبر داد.

به گزارش مرورنیوز، محمد آقاجانی درباره وضعیت متخصص رادیولوژی، ارتوپدی و جراح اعصاب گفت: در سال جاری حدود ۲۰۰۰ پزشک متخصص در ۲۷ رشته تخصصی در ۳۷۸ شهر و ۵۷۰ بیمارستان توزیع می شود که از این تعداد حدود ۱۶۰۰ پزشک متخصص به مناطق محروم اعزام می شوند.

وی افزود: فرایند ثبت نام فارغ التحصیلان رشته های تخصصی پزشکی از تاریخ ۱۹ مهر در سایت توزیع نیروی متخصص آغاز شد و محل خدمت فارغ التحصیلان متعهد عام رشته های  تخصصی پزشکی اعلام شد.

آقاجانی ادامه داد: محل خدمت فارغ التحصیلان مطابق با دستورالعمل توزیع نیروهای تخصصی و براساس سهمیه دانشگاه‌ها،  انتخاب های انجام شده، امتیازات مکتسبه افراد و پس از کسر متعهدین خاص از سهمیه کل توسط نرم افزار تعیین شده است.

معاون وزیر بهداشت، گفت: متخصصین اعم از متعهدین عام، متعهدین خاص و مستخدمین رسمی می بایست جهت تعیین شهر محل خدمت و تاریخ شروع به کار با معاونت درمان دانشگاه محل خدمت هماهنگی های لازم را بعمل آورده  و شروع به کار نمایند.

وی با بیان اینکه توزیع این تعداد نیروی تخصصی در کشور میزان قابل توجهی از نیازهای درمانی هموطنان را تامین می‌کند، گفت: همچنان در برخی رشته‌های تخصصی با کمبود مواجه هستیم و در برخی رشته‌ها مانند رادیولوژی، ارتوپدی و جراحی اعصاب کمبود شدیدی داریم.

آقاجانی، افزود: در عین حال بیشترین تعداد متخصصینی که توزیع می‌شوند در رشته‌های داخلی بزرگسالان، داخلی کودکان و زنان و زایمان هستند. بر این اساس تمام تلاش همکاران ما بر این بوده که با نیروهای موجود حداکثر پوشش خدمات درمانی را در سطح کشور فراهم کنیم.