معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر از افزایش ٧٠ درصدی امکانات امدادی در اربعین حسینی خبر داد و گفت: ٥٠١پایگاه عملیاتی در راستای ارائه خدمات به زائران در آماده باش کامل هستند. همچنین ٤ بالگرد نیز در مرزهای منتهی به کربلا مستقر خواهند شد

به گزارش خبرنگار مرور نیوز، شاهین فتحی در نشست خبری صبح امروز درباره برنامه ریزی ها و اقدامات هلال احمر برای پوشش امدادی و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی به زائران کربلا اظهار داشت: امداد و نجات تا لب مرز است لذا برای اینکه بتوانیم خدمات خوبی را ارایه دهیم ٥٠١ پایگاه عملیاتی در آماده باش هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه شاهد افزایش خدمات ٧٠ درصدی امکانات امدادی هستیم، گفت: سه قرارگاه در مرز مهران، شلمچه و چزابه ایجاد شده، همچنین یک قرارگاه مرکزی نیز در سازمان امداد و نجات راه اندازی خواهد شد.

فتحی با بیان اینکه  اتوبوس آمبولانس و آمبولانس نیز در این قرارگاه‌ها مستقر می‌شوند تا در انتقال بیماران احتمالی کمک کنند، گفت: از سه ماه گذشته در استان‌های ایلام و خوزستان، هماهنگی‌های لازم را با مسئولان محلی انجام داده‌ایم و قرارگاه‌ها در حال آماده شدن هستند. قرارگاه مرکزی نیز هماهنگی لازم را با کمیته امداد و نجات و مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر انجام خواهد داد.

معاون عملیات امداد و نجات بااشاره به اینکه ٤ بالگرد در نزدیک مرزهای منتهی به عراق مستقر خواهند شد، گفت: سه برابر افزایش نیرو و امکانات برای اعزام به عراق خواهیم داشت که در این راستا٣٤٠ نیروی امدادی اعم از کادر پزشکی و١٧ تیم عملیاتی در مسیر نجف، کاظمین مستقر می شوند.

به گفته وی،  در تلاشیم تا  خودروهای ارتباطی را در سه قرارگاه مستقر کنیم. همچنین سه خودرو ارتباطی با تجهیزات لازم به عراق اعزام می‌شوند و امیدواریم بتوانیم تجهیزات لازم آنها را در عراق نصب کنیم در غیر اینصورت از تلفن‌های ثریا و خط داخلی عراق برای همه نجاتگران استفاده می‌کنیم.