رئیس شورای شهر تهران گفت: با پایان مدارس فرصت مناسبی است که برنامه ریزی برای سرویس‌های مدارس انجام شود و حالا شهرداری دو ماه فرصت دارد که لایحه‌ای در خصوص ایمنی سرویس مدارس ارائه کند.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران صبح امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ابتدای این جلسه طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه ایمنی سرویس دانش آموزان و حمل و نقل آنها مطرح شد، گفت: پیش از این یک فوریت این طرح تصویب شده بود و حالا شهرداری تهران ملزم است که لایحه‌ای در این خصوص ارائه کند، چرا که حالا با پایان مدارس فرصت مناسبی است که برنامه ریزی برای سرویس‌های مدارس انجام شود و حالا شهرداری دو ماه فرصت دارد که لایحه‌ای در خصوص ایمنی سرویس مدارس ارائه کند.

وی با بیان اینکه در این جلسه نامگذاری معابر از دستورات جلسات قبل باقیمانده بود که برای بررسی در اولویت قرار گرفت، گفت: نهایتا اعضای شورای شهر به تغییر نام چند خیابان رای مثبت دادند.

وی در مورد راه اندازی تراموا در تهران با بیان اینکه تراموا یکی از مدهای حمل و نقلی است گفت: اما تا زمانی که خطوط احداث شده مترو تکمیل و تامین نشده است به نظر می‌رسد که نباید پروژه‌ جدیدی را شروع کنیم.

وی با بیان اینکه در ابتدا باید خطوط مترویی که ساخته شده تکمیل شود، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط فعلی اجرای پروژه جدید به صرفه نباشد.

وی در مورد تعدیل نیرو در شهرداری تهران، گفت: من در همایش فصلی دیروز در مورد تعدیل از بالا و پایین صحبت کردم. چرا که معتقدم تعدیل کورکورانه نباید باشد و نباید تنها تعدیل برای افرادی باشد که حقوق کمتری می‌گیرند و حمایتی نمی‌شوند بلکه ساختار شهرداری فربه است و شهرداری با تعداد زیادی معاون، رئیس منطقه، مدیران سازمان‌ها و ... اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه ساختار شهرداری باید مورد بازنگری قرار گیرد و شهرداری تهران نیز لازم است لایحه‌ای در این خصوص ارائه دهد،‌ گفت: مثلا عمده پروژه‌های معاونت فنی و عمرانی، در حوزه حمل و نقل است و یا معاونت برنامه ریزی، پشتیبانی و مالی داریم که می‌تواند این سه معاونت در معاونتی جدید به نام معاونت پشتیبانی ادغام شود.

وی در مورد سرانجام طرح ترافیک و میزان رضایتمندی مردم نیز گفت: معابر تقریبا خلوت هستند و اعتراضاتی که قبلا در مورد نداشتن طرح ترافیک نیز به ما واصل می‌شد دیگر نیست و به نظر می‌رسد طرح موفقیت آمیز بوده است. البته باید بگویم که قبلا تعدادی صاحب کارت تردد بودند که بدون پرداخت وارد محدوده می‌شدند که خواهان تداوم این رویه بودند که متوقف شد.