معاون سازمان حج و زیارت از ثبت نام بیش از 680 هزار نفر در سماح تا بعدازظهر امروز خبر داد و گفت: زائران اربعین با ثبت نام در سماح اطمینان خواهند داشت که از مسیر درست و امن دریافت ویزای اربعین اقدام کرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، حمید محمدی با بیان اینکه 685 هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، گفت: بانوان 33 درصد ثبت نام کنندگان سماح و آقایان 67 درصد ثبت نام کنندگان سماح را تشکیل می‌دهند.

وی درباره مزایای ثبت نام زائران در سامانه سماح گفت: سامانه سماح مطمئن ترین کانال دریافت روادید برای زائران اربعین است و با توجه به اطلاعیه اخیر وزارت اطلاعات کشورمان در خصوص شناسایی و دستگیری جاعلان ویزای عتبات و اربعین که شب گذشته منتشر شد، فرصت طلبان در کمین زائران اربعین هستند که زائران با ثبت نام در سماح اطمینان خواهند داشت که از مسیر درست اقدام کرده‌اند.

معاون سازمان حج و زیارت بهره مندی از پوشش بیمه‌ای و درمانی برای ثبت نام کنندگان در سامانه سماح را دیگر مزیت نام نویسی در این سامانه برشمرد.

محمدی همچنین اظهار داشت: ثبت نام کنندگان در سماح وجه ریالی معادل هزینه ارزی دریافت ویزای اربعین را از طریق درگاه بانکی تعبیه شده در سامانه سماح به صورت آنلاین پرداخت می‌کنند و نیازی نیست که به دنبال تهیه ارز در بازار باشند یا وجهی را بصورت نقدی پرداخت کنند.