در خصوص دستور رئیس جمهور به تمامی دستگاه‌ها برای صرفه جویی در مصرف انرژی گفت: شورای شهر فعالیت پر خرجی ندارد و منظور رئیس جمهور از 17 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران، حدود 44 میلیارد تومان آن در شورای شهر هزینه می‌شود که 95 درصد آن حقوق است و اگر بخواهیم صرفه جویی کنیم، باید پرسنل را بیرون کنیم.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی‌ رئیس شورای شهر تهران در هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به مصاحبه‌ای که اخیرا با یکی از خبرگزاری‌ها در خصوص برخی مسائل مدیریت شهری گذشته انجام داده بود، گفت: بازتاب‌های این مصاحبه دارای تحریف‌هایی بود، زیرا من در این مصاحبه درباره وجود فساد در نیروهای مسلح صحبتی نکردم و این موضوعی بود که تحریف شده بود.

وی تصریح کرد: از مطبوعات و فعالان فضای مجازی می‌خواهم آنچه را که گفته می‌شود، طوری بازتاب ندهند که موجب سوء تفاهم شود، مخصوصا در این شرایط که نیروهای مسلح ما به صورت ویژه‌ای در حال آماده سازی خود هستند و نباید تحت هیچ شرایطی تضعیف شوند.

مبادلاتی بین بنیاد تعاون، سپاه پاسداران و شهرداری تهران انجام شده است

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه مبادلاتی بین بنیاد تعاون، سپاه پاسداران و شهرداری تهران انجام شده است، تصریح کرد:‌ در حال حاضر شهرداری خود را مدعی طلب از این فعالیت‌ها می‌داند و خواهش ما این است که این طلب ها وصول شود تا با پرداخت این مطالبات پروژه‌های عمرانی که بلاتکلیف هستند، فعال شوند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سخنان پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) که صبح امروز در صحن شورا ارائه شد، گفت: یکی از مسائل بسیار مهم و اولویت دار شورای پنجم بحث‌های فرهنگی و اجتماعی است که ما باید در بعد اجتماعی، فعالیت‌های زیادی انجام می‌دادیم.

وی تصریح کرد: یکی از گروه‌ها و سازمان‌هایی که در این امر فعال است و فعالیتش هم بالاست و با متانت و صداقت کمک‌های مردم را به آسیب دیدگان اجتماع می‌رساند، کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: طی تعاملی که با فتاح داشتیم قرار شد تا با کمک یکدیگر از میزان آسیب‌های اجتماعی شهر تهران بکاهیم.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه فتاح شخصی بسیار فعال است، تصریح کرد: در این میان مسائل سیاسی مطرح نیست و موضوع آسیب‌های اجتماعی است، لذا قرار شده تا برای حل معضلات اجتماعی همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص دستور رئیس جمهور به تمامی دستگاه‌ها برای صرفه جویی در مصرف انرژی و درخواست گزارش برای مقایسه آن با مصرف انرژی در سال گذشته، گفت: شورای شهر فعالیت پر خرجی ندارد و منظور رئیس جمهور از 17 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران، حدود 44 میلیارد تومان آن در شورای شهر هزینه می‌شود که 95 درصد آن حقوق است و اگر بخواهیم صرفه جویی کنیم، باید پرسنل را بیرون کنیم.

حقوق اعضای شورای شهر زیر 10 میلیون تومان است

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه حقوق اعضای شورای شهر زیر 10 میلیون تومان است، گفت: در این مورد هم اینجا حقوق نجومی نداریم که بخواهیم از آن‌ها کم کنیم، اما می‌توان با کارهایی نظیر اعزام کمتر خودرو اقدام به صرفه‌جویی کرد و یا چون معمولا نسکافه از خارج کشور وارد می‌شود، آن را از مصرف خود حذف کنیم.