نخستین جشنواره تجربیات موفق سمن های محیط زیستی، گردشگری پایدار و انجمن های دانشجویی با معرفی 35 تجربه برگزیده در سازمان محیط زیست برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، محمد درویش مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست و دبیر جشنواره در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این جشنواره که به پیشنهاد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کلید خورد این است که به افرادی که در گوشه و کنار کشور در گمنامی برای افزایش تاب آوری محیط زیست تلاش می کنند، گفته شود که دیده می شوند.
وی با اشاره به اینکه 109 تجربه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بسیار بیشتر از انتظار ما بود، افزود: همواره تعدادی می پرسند از 891 سمن محیط زیستی در کشور چه تعداد فعال هستند که برخی معتقدند فقط 10 درصد در عرصه حفظ محیط زیست فعال هستند 
درویش ادامه داد: ما این جشنواره را برگزار کردیم تا بگوییم کارهای ارزشمندی توسط سمن ها اتفاق افتاده است که امروز از 35 تجربه تقدیر می شود،هر چند تمام 109 تجربه ارسال شده به دبیرخانه جشنواره شایسته قدردانی هستند
مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست تاکید کرد: زمانی می توانیم به جریان کاهنده محیط زیست بپردازیم که مردم در آن شریک باشند. از این رو برگزاری این جشنواره شروع بسیار خوبی است، ما گمان می کردیم در بهترین حالت از 10 تجربه موفق قدردانی کنیم اما استقبال به حدی خوب بود که در نهایت به 35 تجربه رسیدم. 
درویش گفت: تلاش کنیم تا زمینه ای فراهم شود تا از برگزیدگان تجربیات موفق محیط زیستی در نمایشگاه بین المللی محیط زیست استفاده کنیم.