رئیس سازمان بهزیستی گفت: امروزه در دنیا و کشور ما تغییراتی درسبک زندگی ایجاد شده است و شرایطی را فراهم کرده که با رشد آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم.

به گزارش مرور نیوز، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی به مناسبت هفته تأمین اجتماعی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران  گفت: امروزه در دنیا و کشور ما تغییراتی درسبک زندگی ایجاد شده است و شرایطی را فراهم کرده که با رشد آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، کودکان کار، فقر اقتصادی، بیکاری و دیگر آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی تبدیل به دغدغه مقام معظم رهبری و دولت شده است، گفت: ما مستلزم تفکری نوین و اقداماتی ویژه برای تأمین رفاه و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستیم. تاکنون با حمایت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی اقدامات خوبی در جهت جلوگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته‌ایم و در این خصوص راهبردها و استراتژی‌های لازم را اجرایی کرده‌ایم.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به نقش آگاه سازی و اطلاع‌رسانی صحیح در جامعه، گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که دانش خانواده‌ها در خصوص آسیب‌های اجتماعی ارتقا یابد؛ سازمان بهزیستی در این خصوص  اقدامات مؤثری را انجام داده است.

وی بیان داشت: شماره تلفن 09828 خط اعتیاد سازمان بهزیستی است که در سال 96، 418 هزار تماس داشته است و ما در این خصوص حمایت‌ها و راهنمایی‌هایی داشته‌ایم.

محسنی بندپی گفت: در 11 استان که مصرف مواد مخدر در حال افزایش بود ورود پیدا کرده‌ایم و اقداماتی در جهت کاهش مصرف صورت گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه امروزه طلاق به یکی از آسیب‌های اجتماعی جدی در جامعه تبدیل شده است، گفت: طلاق بنیاد خانواده را تهدید می‌کند و در این راستا سازمان بهزیستی آموزش‌های پیش از ازدواج را برگزار کرده است و آموزش‌های دیگری نیز در خصوص فرزندپروری رشد و تکامل کودکان و نقدپذیری آنها برگزار می‌شود.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات سازمان بهزیستی کشور جلوگیری و پیشگیری از معلولیت است. مشاوره‌های ژنتیک در این خصوص باعث پیشگیری در افزایش معلولیت در جامعه شده است.

محسنی بندپی بیان داشت: سازمان بهزیستی در راستای توانمندسازی افراد معلول نیز اقدام کرده است چرا که آن‌ها نیازمند خدمات تخصصی هستند که در این راستا این خدمات را بهزیستی ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان بهزیستی درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر در تهران نیز اظهار داشت: این معتادین پس از جمع‌آوری در مراکز ماده 16 بهزیستی تهران ساماندهی و نسبت به ترک اعتیاد آنها اقدام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در تمامی شهرستان‌های کشور با جمعیتی بیش از 50 هزار نفر، مرکز فوریت‌های اجتماعی و یا اورژانس اجتماعی تشکیل شده است.