رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مراکز نگهداری از کودکان را به سمت مراکز شبه خانواده سوق دادیم و امیدواریم لایحه حمایت از حقوق کودکان هر چه سریعتر تصویب شود تا با استفاده از این لایحه اقدامات خود را پیش ببریم.

به گزارش مرور نیوز، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در جشنواره روز دختران گفت: خانواده اولین رکن جامعه پویا و خلاق و با انرژی است. زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور به مراتب تاثیرگذارتر هستند. برای مثال در تماس با خط مشاوره ۱۴۸۰ بیش از ۸۳ درصد از تماس گیرندگان زنان بودند.

بندپی با اشاره به پژوهش انجام گرفته در یکی از مراکز نگهداری کودکان زیر ۱۸  سال در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در بین ۱۵۰ پرسشنامه‌ای که در این مرکز پر شده است، ۵۱ درصد کودکانی که دچار اعتیاد بودند، مادرشان نیز معتاد بودند. این مساله نشان دهنده نقش محوری زنان در آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به وظایف سازمان بهزیستی در حمایت‌های روانی و اجتماعی جوانان و نونهالان گفت: رشد و تکامل یکپارچه دختران و پسران ، طرح نماد برای دانش آموزان با همکاری سازمان آموزش و پرورش و مدرسه دوستدار زندگی، گسترش شبکه اورژانس اجتماعی در تمام شهرهای دارای جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر از جمله این اقدامات است همچنین خانه‌های امن گسترش یافته و  حدود ۴۱ مرکزدر این زمینه راه اندازی شده است.

بندپی با بیان اینکه مسئولیت دیگر سازمان بهزیستی در ارتباط با گسترش مراکز شبه خانواده و پرورش کودکان است، گفت: مراکز نگهداری از کودکان را به سمت مراکز شبه خانواده سوق دادیم و امیدواریم لایحه حمایت از حقوق کودکان هر چه سریعتر تصویب شود تا با استفاده  از این لایحه اقدامات خود را پیش ببریم.