وزیر بهداشت با اشاره به سخنان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اصلاح نظام پرداخت مطالبات وزارت بهداشت، گفت: نوربخش خبرهای خوشی داد که نیاز به هماهنگی بیشتر در محیط دارد و خوشحالیم که ٦٠ درصد از اسناد ارسال شده به سرعت پرداخت و ٤٠ درصد مابقی، حداکثر ظرف مدت یک ماه، تسویه می شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی،  سید حسن هاشمی در دومین روز از یکصد و ششمین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور که با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: رییس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مصمم هستند که مطالبات سال گذشته وزارت بهداشت توسط سازمان تامین اجتماعی ظرف یک ماه آینده پرداخت شود که این اتفاق بزرگی در شرایط کنونی است.

هاشمی یادآور شد: ما و سازمان تامین اجتماعی، در یک موضع واحد و به دنبال خدمت به مردم هستیم و با همکاری مشترک می توانیم به قشر شریف کارگر، اقشار ضعیف، کم درآمد و افرادی که دچار آسیب های اجتماعی هستند، کمک کنیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: پرداخت سریع ٦٠ درصد اسناد ارسالی به سازمان تامین اجتماعی، کمک زیادی به بخش دارویی به ویژه شرکت های دارویی این سازمان خواهد کرد و قول داده ام که در صورت پرداخت مطالبات توسط این سازمان، اولین اقدام در این زمینه، پرداخت مطالبات شرکت های دارویی است تا گشایشی در کار آنها ایجاد شود.

هاشمی با بیان اینکه هیچ مشکلی با سازمان تامین اجتماعی نداریم، گفت: حرف ما فقط این است که مطالبات وزارت بهداشت با ٢ تا ٣ ماه تاخیر پرداخت شود تا بتوانیم مدیریت کنیم. سازمان تامین اجتماعی ٧٦ بیمارستان ملکی دارد و به اداره آن می پردازد و خوب می داند که اداره بیمارستانها به ویژه در شهرستانها، دشوار است، چون طلبکاران برای مطالبات خود، پشت درب اتاق روسای دانشگاه ها می آیند که حق دارند و رییس دانشگاه نیز نمی داند که مطالبات خود را چه زمانی دریافت می کند.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از سازمان تامین اجتماعی به دلیل قول هایی که برای پرداخت مطالبات وزارت بهداشت داد، خاطرنشان کرد: بخشی از تاخیرهای پرداخت های بیمه ای، مربوط به آماده شدن و ارسال اسناد پزشکی به بیمه است که گاهی، زمان زیادی طول می کشد تا این اسناد ارسال شود.

هاشمی خطاب به روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور گفت: سیستم تشویقی را در بیمارستانها اجرا کنید و هر فردی اعم از پزشک، پرستار و پرسنل بیمارستانی، پیشنهادی برای صرفه جویی داشت، وی را تشویق و ترغیب کنید و از سوی دیگر برای ارسال سریع اسناد نیز سیستم تشویقی برقرار کنید تا اسناد، زودتر ارسال شود.

وزیر بهداشت اقدامات سازمان تامین اجتماعی در حوزه فناوری اطلاعات را خوب و مفید عنوان کرد و افزود: وزارت بهداشت باید در حوزه ITهمکاری بیشتری با سازمان تامین اجتماعی داشته باشد.