معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه یکی از زیربناهای اصلی سلامت، نظام ارجاع است، گفت: با استقرار آن تحولی بزرگ در حوزه درمان صورت خواهد گرفت.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهدی درخشان در نشست با مدیران تامین اجتماعی خراسان شمالی، هدف از اجرای طرح نظام ارجاع را برقراری ارتباط فراگیر مراکز درمانی این سازمان در سراسر کشور با یکدیگر دانست تا اقدامات درمانی بیماران به صورت هدایت شده انجام شود و ضمن ارتقای سلامت افراد جامعه، هزینه‌های درمان نیز کاهش یابد.

وی افزود: خدمتگزار بیمه شدگان در حوزه درمان هستیم و مردم باید در این خصوص احساس آرامش کنند.

وی با بیان اینکه کنترل منابع و مصارف در تمامی کشورهای پیشرفته جریان دارد، گفت: عدم کنترل منابع و مصارف به مفهوم عدم مدیریت و برنامه ریزی است. سازمان تامین اجتماعی نیز برای کنترل منابع و مصارف باید برنامه داشته باشد.

درخشان ادامه داد: خوشبختانه طی چهار سال گذشته اقدامات متنوع و نوآورانه‌ای در مجموعه سازمان تامین‌اجتماعی صورت‌گرفته و توفیقات زیادی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای مهم رفاهی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی، خدمات درمانی است، گفت: برخورداری آنان از خدمات درمانی باکیفیت و دسترسی آسان به این خدمات، نقش چشمگیری در سلامتی و کیفیت زندگی‌شان ایفا می‌کند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، تصریح کرد: افزایش دسترسی جامعه تحت‌پوشش سازمان به خدمات درمانی موردنیاز، همواره یکی از مهمترین برنامه‌های بخش درمان سازمان محسوب می‌شود.

درخشان گفت: یکی از زیربنایی‌ترین اقدامات سازمان در بخش درمان، حذف دفترچه‌های درمانی و تولید نسخه الکترونیک در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی است و در تمامی واحدهای درمانی تحت‌پوشش این سازمان عملیاتی شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست، اظهار داشت: با توجه به توسعه فعالیتها و اقدامات سازمان تامین اجتماعی در کشور، جایگاه این سازمان در ارائه خدمات ارتقاء یافته است.

جلال جهان نیا افزود: سازمان تامین اجتماعی وظیفه ای خطیر و حساس در حفظ امنیت و آرامش جامعه دارد و مجموعه درمان تامین اجتماعی استان در این راستا، نهایت تلاش را دارد.